„KN Energies“ savo strategijoje mano, kad jo reikės iki 2040 metų ir gal net ilgiau“, – LRT radijui penktadienį sakė „KN Energies“ (anksčiau buvo „Klaipėdos nafta“) vadovas Darius Šilenskis.
„Ta pati Lenkija, su kuria Lietuva turi jungtį, iki šiol pagrindinę elektros energiją gamina iš anglies ir mato, be abejo, anglies mažinimą, bet, bet kokiu atveju, iki 2050 metų anglis sudarys tam tikrą dalį energijos šaltinio toje pačioje Lenkijoje“, – pridūrė jis.
D.Šilenskio teigimu, tokio tipo laivai gaminami skaičiuojant, kad jie gali tarnauti iki 50 metų.
„Lietuva SGD įstatyme yra numačiusi, kad mums jo reikės iki 2044 metų, bet reaguojant į vykstančią energetinę transformaciją, stebint poreikį kintantį mūsų rinkoje, ne tik Lietuvoje, bus priiminėjami sprendimai (dėl laivo naudojimo terminų – BNS)“, – tvirtino D.Šilenskis.
2022-ųjų balandį Lietuvai visiškai nutraukus rusiškų dujų importą, paliekant tik tranzitą į Kaliningradą, Klaipėdos SGD terminalas tapo pagrindiniu šalies dujų tiekimo šaltiniu.
„KN Energies“ perėmus laivą-saugyklą „Independence“ iš „Hoegh LNG“ perimti šių metų metų pabaigoje – laivas bus registruojamas Lietuvos jūrų laivų registre, gruodį jame bus iškelta Lietuvos vėliava.
Po maždaug mėnesį trukusios apžiūros ir remonto sausajame doke Danijoje „Independence“ gegužės pabaigoje grįžo į Klaipėdos uostą.