Žmonės dovanų kuponus perka visų pirma dėl patogumo.
„Kam gaišti laiką renkant ar patirti nepatogumo jausmą nupirkus kažką nuviliančio, jei padovanoti galima, pavyzdžiui, patį pasirinkimą“ – mąsto jie.
„Taip dovanojantysis tarsi perkelia atsakomybę už dovaną pačiam dovanos gavėjui. Gali kilti klausimas, tai kodėl nedovanojame tiesiog pinigų. To priežastis gali būti – socialinės normos. Pinigai priklauso rinkos normoms ir dovana tokiu atveju gali paprasčiausiai nužmoginti“, – 15min sakė VDU Ekonomikos ir vadybos fakulteto prodekanas, tyrėjas doc. dr. Justinas Kisieliauslas.
Pašnekovo nuomone, kuponų dovanojimas nėra nei gera, nei bloga praktika.
„Yra žmonių, kurie mėgsta rinkti ir pirkti dovanas, yra tų, kurie mėgsta nupirkti konkrečių paslaugų/produktų/prekių ženklų kuponus, yra tų, kurie perka abstrakčius kuponus, apibrėžtus tik piniginės sumos ir visos galybės įvairiausių pasirinkimų. Yra ir tų, kurie patys prašosi tokios dovanos. Taigi atsakymas į klausimą „pirkti ar nepirkti kuponą“ yra nulemtas tiek dovanojančiojo, tiek to kuriam dovanojama, tiek santykio tarp jų“, – tęsė pašnekovas.
Vis dėlto sprendimas tam tikra proga įteikti dovanų kuponą tinka ne visiems. Mat dalis tokių dovanų taip ir lieka neišnaudotos.
Kam tuomet atitenka už nepanaudotą kuponą jau sumokėti pinigai?