Darbo skelbimų apžvalga: 66 proc. darbdavių reikalauja patirties, trečdalis – anglų kalbos

66 proc. darbdavių skelbimuose nurodo, kad darbo patirtis yra privalumas arba ji reikalinga, trečdalis prašo mokėti anglų kalbą, kiek mažiau reikalauja aukštojo išsilavinimo, parodė Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centro (MOSTA) atlikta žmogiškojo kapitalo Lietuvoje analizė.
Beatričė Leiputė
Beatričė Leiputė / Josvydo Elinsko / 15min nuotr.

Reikalauja bent 2 metų patirties

Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centro (MOSTA) Studijų politikos ir karjeros analizės skyriaus vyriausioji politikos analitikė Beatričė Leiputė dalijosi 163,5 tūkst. privačių portalų darbo skelbimų analizės rezultatais.

Daugiausiai darbo skelbimų paskelbta ieškant darbuotojų pramonės ir gamybos (13 proc.), prekybos ir konsultavimo (13 proc.), kliento aptarnavimo ir paslaugų (11 proc.) kategorijose.

26 proc. darbo skelbimų aukštasis išsilavinimas buvo nurodytas kaip reikalavimas arba privalumas.

„Dažnai skelbimuose darbdaviai nenurodo švietimo lygmens“, – dėmesį atkreipė B.Leiputė.

Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Beatričė Leiputė
Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Beatričė Leiputė

Dažniausiai aukštojo išsilavinimo reikalauta teisės (82 proc.), pirkimų/tiekimo (71 proc.), eksporto, apskaitos/finansų/audito (66 proc.) ir draudimo (62 proc.) profesijų kategorijose.

66 proc. darbdavių skelbimuose darbo patirtį nurodo, kaip privalumą arba reikalavimą. Dažniausiai (90 proc.) to prašo eksporto profesijų kategorijose.

„Dažniausiai nurodoma 2 metų patirtis“, – pastebėjo ji.

Atsakingumas, iniciatyvumas, komunikabilumas, kruopštumas, orientacija į rezultatą, savarankiškumas, sąžiningumas – tai dažniausios savybės, kurių prašo darbdaviai.

„41 proc. skelbimų pasikartojo atsakingumas“, – išskyrė B.Leiputė.

Analizė parodė, kad bendravimas, darbas komandoje, gebėjimas derėtis, mokėjimas dirbti kompiuteriu yra dažniausi darbdavių darbuotojams keliami įgūdžiai.

MOSTA Studijų politikos ir karjeros analizės skyriaus vyriausioji politikos analitikė kalbėjo ir apie IT profilį.

„IT darbo skelbimuose dominuojantis reikalavimas yra darbo patirtis. Maždaug trečdalyje IT skelbimų buvo keliamas reikalavimas mokėti programuoti duomenų bazes“, – sakė ji.

IT darbo skelbimuose dominuojantis reikalavimas yra darbo patirtis. Maždaug trečdalyje IT skelbimų buvo keliamas reikalavimas mokėti programuoti duomenų bazes.

Mokėti anglų kalba reikalauja 33 proc. darbdavių. Dažniausiai jos reikia eksporto (89 proc.), pirkimų/tiekimo (79 proc.), transporto/ logistikos vadyboje (72 proc.) ir teisėje (71 proc.).

Antra pagal dažnumą nurodoma kalba yra rusų.

Vida Press nuotr./Moteris ofise
Vida Press nuotr./Moteris ofise

Ateityje mažės užimtųjų skaičius

B.Leiputė aiškino, kad darbo rinkos paklausai įtaką daro tarptautiniai susitarimai, pokyčiai šalies vartojime, auganti ekonomika, technologinė pažanga, inovacijos ir kiti veiksniai.

Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Beatričė Leiputė
Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Beatričė Leiputė

Kalbant apie kiekybinius darbo pokyčius rinkoje 2018–2022 m., teigiama, kad bendras užimtųjų skaičius Lietuvoje mažės.

„Prognozuojame, kad per ateinančius penkerius metu reikės apie 105 tūkst. naujų darbuotojų. Maždaug 95 proc. jų bus pakeisti, o plėtra sudarys 5 proc.“ , – sakė ji.

Apie 50 tūkst. iš jų reikės naujų aukštos kvalifikacijos darbuotojų.

Prognozuojama, kad ateityje itin paklausios profesijos bus: gydytojai specialistai, bibliotekininkai, bendrosios praktikos gydytojai, archyvų ir muziejų specialistai.

„Tai galimai bus nulemta dėl senėjančios darbo jėgos“, – pabrėžė ji.

Tai galimai bus nulemta dėl senėjančios darbo jėgos.

Tuo tarpu kalbant apie žemos kvalifikacijos darbuotojus, reikės lengvųjų automobilių, taksi ir furgonų, autobusų ir troleibusų vairuotojų, pramonės ir žemės ūkio mašinų mechanikų ir taisytojų.

Daugiausiai samdomų darbuotojų (73 proc.) reikės paslaugų sektoriuje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis