Darbuotojų motyvaciją ir verslo efektyvumą didins žaidimų logika

Naudojant žaidimų metodiką informaciją galima pateikti įdomiai, o naujas žinias įsisavinti – daug lengviau ir efektyviau. Nors tą įrodo moksliniai tyrimai, Lietuvos įmonių praktikoje tai vis dar taikoma retai. Pasinaudojusi ES investicijomis sužaidybinimo metodiką ketina skatinti asociacija „Užupis Creative Cluster“.
Sėkmė
Sėkmė / Vida Press nuotr.

Sužaidybinimas (angl. k. gamification) – reiškinys, kuris nagrinėja žaidimų logikos ir mechanikos perkėlimą į tiesiogiai su žaidimais nesusijusią, pavyzdžiui, verslo aplinką. Sužaidybinimas monotoniškas veiklas padaro labiau įtraukiančias, įmonių darbuotojams leidžia efektyviau įsiminti naują informaciją.

Pasak asociacijos „Užupis Creative Cluster“ prezidento, Lietuvos klasterių asociacijos vadovo Mariaus Pareščiaus, mokslininkai yra nustatę, kad standartiškai žmonės įsimena 10–30 proc. išgirstos informacijos, o mokymosi procesą sužaidybinus ir įtraukus praktinius užsiėmimus – iki 90 proc.

Sužaidybinimas skatina įmonių darbuotojus siekti kuo geresnių rezultatų. Paprastas pavyzdys – garbės lentos.

„Sužaidybinimu domimės jau 5 metus, remiamės užsienio mokslininkų atliktais tyrimais. Pasinaudoję ES investicijų priemone „Inoklaster LT“ patys pradėjome kurti žaidybiniais metodais paremtas mokymų programas“, – sako M. Pareščius.

Pašnekovas įsitikinęs, kad sužaidybinimas skatina įmonių darbuotojus siekti kuo geresnių rezultatų. Paprastas pavyzdys – garbės lentos, kuriose skelbiami darbuotojai, geriausiai atlikę užduotį. Tokie sprendimai pažadina norą konkuruoti, kurti originalius sprendimus.

Sieks efektyvinti veiklą

M. Pereščius pasakoja, kad pasinaudojus Ūkio ministerijos administruojama ES investicijų priemone „Inoklaster LT“ bus sukurtas naujas produktas – žaidybiniais metodais paremtos mokymų programos, padedančios didinti klasterio veiklos efektyvumą.

„Pagal mūsų projektą apie sužaidybinimą dėstysime savo klasterio nariams, narių įmonių darbuotojams, bei visiems, besidomintiems šia sritimi – daugiausiai tarp tokių asmenų yra kūrybinių industrijų ir IT srities atstovai“, – pasakoja M. Pereščius.

Pašnekovo teigimu, buvimas klasteryje įmonėms naudingas ne tik dėl dalijimosi tarpusavyje gerąja patirtimi, bet ir siekiant įgyvendinti bendrus tikslus.

Klasteris buvo kurtas tam, kad suvienijus jėgas galėtume lengviau konkuruoti tarptautinėje rinkoje, įgyvendintume eksporto tikslus.

„Klasteris buvo kurtas tam, kad suvienijus jėgas galėtume lengviau konkuruoti tarptautinėje rinkoje, įgyvendintume eksporto tikslus. Turėdami didesnį žmonių skaičių, didesnę sukauptą patirtį, galime imtis didelių užsakymų, kurių negalėtume atlikti dirbdami po vieną“, – klasterio naudą pabrėžia „Užupis Creative Cluster“ prezidentas.

Jo teigimu, pagrindinis klasterio tikslas – šalies ir tarptautiniu mastu didinti klasterio žinomumą, konkurencingumą ir produktyvumą bei sukurti modernią mokslinių tyrimų ir techninės plėtros infrastruktūrą, kuri leistų plėtoti ir skleisti inovatyvias mokslo idėjas ir naujas technologijas.

Kviečia teikti paraiškas

Pagal šiuo metu paskelbtą priemonės „Inoklaster LT“ kvietimą teikti paraiškas finansavimas bus skiriamas klasterio mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų infrastruktūrai kurti. Ūkio ministerija šių metų vasario mėn. paskelbė kvietimą teikti paraiškas pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų priemonę „Inoklaster LT“. Paraiškas įmonės kviečiamos teikti iki 2017 gegužės 24 d. 16 val.

Iš viso iki 2020 m. projektams pagal priemonę „Inoklaster LT“ įgyvendinti numatoma skirti 26,066 mln. eurų Europos struktūrinių fondų lėšų.

Daugiau informacijos apie priemonę „Inoklaster LT“ galima rasti Ūkio ministerijos (www.ukmin.lt), VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūros (www.lvpa.lt) arba ES investicijų (www.esinvesticijos.lt) svetainėse.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Ūkio ministerija, jos skelbimas finansuojamas ES lėšomis.

ES - UKMin logo
ES - UKMin logo

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis