Daugėja nesąžiningų prekybininkų ir klaidinančios reklamos

Lietuvoje besitęsiant karantinui, nustatoma vis daugiau vartotojų teisių pažeidimų. Daugėja klaidinančios apsauginių kaukių ir dezinfekcinio skysčio reklamos, padažnėjo apgaulės socialiniuose tinkluose, vis daugiau skundų gaunama dėl nepristatomų prekių.
Kaukės iliustracija
Asociatyvi nuotrauka / Arno Strumilos / 15min nuotr.

„Jei ne karantino metu per metus sulaukdavome kelių skundų dėl asmens apsaugos priemonių ar dezinfekantų, tai dabar sulaukėme apie 60 tokio pobūdžio skundų. Nuotolinės prekybos srityje sulaukėme daugiau nei 30 vartotojų skundų dėl interneto svetainėse bei socialinių tinklų paskyrose siūlytų įsigyti kaukių, dezinfekcinių skysčių ir panašių prekių“, – BNS sakė Vartotojų teisių apsaugos tarnybos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyresnioji patarėja Natalija Jarmulkovič.

Nuo kovo pradžios tarnyba pradėjo 53 tyrimus bei atliko 64 parduodamo dezinfekcinio skysčio bei apsauginių kaukių. 40 proc. tyrimų pradėta dėl klaidinančios reklamos, trečdaliu atveju inicijuoti tyrimai dėl galimai nepagrįstai padidintų kainų.

Internete buvo siūloma įsigyti apsaugines kaukes, maisto papildus bei vandens filtrus, nurodant, kad šie turi antibakterinių savybių ar apsaugo nuo koronaviruso. Plovikliai ar kosmetikos produktai buvo reklamuojami kaip dezinfekantai. Tarnyba gavo pranešimų ir apie vaistus, tariamai gydančius nuo koronaviruso.

„Klaidinančios reklamos atvejais dažniausiai nustatomos prekėms priskiriamos savybės, kurių iš tiesų prekė neturi, pavyzdžiui, kaukės iš neopreno, lino, trikotažo pristatomos kaip galinčios apsaugoti nuo virusų, taip pat ir nuo Covid-19, nors iš tiesų kaukės, pasiūtos iš įvairių audinių, nėra medicininės bei negali apsaugoti nuo virusų“ – teigė N.Jarmulkovič.

Daugiausiai pranešimų sulaukta dėl dezinfekcinio skysčio kainų, kiek mažiau – dėl kaukių bei respiratorių, taip pat dėl maisto produktų, ypač mėsos, kainų.

Tarnyba teigia dvi savaites stebėjusi kaukių, dezinfekcinių prekių, higienos prekių bei kai kurių maisto produktų kainas, tačiau kainų pokyčio nenustatė, jos išliko pakankamai stabilios.

10 proc. pradėtų tyrimų susiję su klaidinančia ir agresyvia veikla. Vartotojai buvo suklaidinti dėl aprašymo neatitikusių kaukių, dėl paviršiams dezinfekuoti skirto skysčio, kuris parduodamas, kaip dezinfekantas rankoms, dėl kitokių, nei žadėta, pristatytų respiratorių.

Taip pat pradėti tyrimai dėl internetu įsigytų kaukių nepristatymo bei jų ir dezinfekcinio skysčio grąžinimo. Pasak tarnybos, prekių nepristatymas arba žymus vėlavimas tampa vis dažnesnis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis