Geriausias metų pasiūlymas! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti

Daugiau nei pusė darbuotojų jaučiasi persidirbę – kaip jiems padėti?

Beveik pusė (41 proc.) darbuotojų galvoja apie didelius karjeros pokyčius per artimiausius metus, o kiek daugiau nei pusė jaučiasi persidirbę, rodo „Microsoft“ ataskaita „Work Trend Index“, kuri remiasi 30 tūkst. apklaustų pasaulio darbuotojų nuomone bei duomenimis iš „Microsoft 365” ir „LinkedIn“ platformų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Darbuotojai
Darbuotojai / 123RF.com nuotr.
Temos: 1 Darbas

Ataskaitoje teigiama, kad per pastaruosius 18 mėnesių reikšminga dalis žmonių patyrė pasaulinės pandemijos keliamą stresą – jaudinosi dėl savo artimųjų sveikatos, bandė suderinti darbą su mokymusi namuose ar vaikų priežiūra, jautėsi izoliuoti ar vieniši.

Profesinė sritis taip pat tapo iššūkiu – daugiau nei pusė darbuotojų (54 proc.) jaučiasi persidirbę. Pavyzdžiui, susitikimuose per savaitę praleidžiame 148 proc. daugiau laiko, „Teams“ platformoje susirašinėjame 45 proc. daugiau – nuotolinis ir hibridinis darbas tapo nauja norma.

Nepaisant to, vadovai ir kiti darbuotojai, turintys sprendimų priėmimo teisę, šioje aplinkoje jaučiasi geriau. 61 proc. lyderių teigia, kad jaučiasi itin gerai – tai 23 proc. punktais daugiau, palyginti su darbuotojais, kurie neturi sprendimų priėmimo teisės. Ataskaitos autoriai teigia, kad tai greičiausiai lemia įvairūs faktoriai – vadovų lygio darbuotojai dažniausiai turi platesnius profesinės pagalbos ratus, dažniau atostogauja ir pan.

Vasaros laikotarpiu šie penki patarimai gali pagelbėti vadovams ir lyderiams padėti savo komandų nariams įgauti motyvacijos ir įkvėpimo:

  1. Aktyviai skatinkite darbuotojus pailsėti. Skatinkite darbuotojus ne tik išnaudoti atostogų dienas, bet ir pabrėžkite, jog tai galimybė visiškai „atsijungti“ nuo darbų. Rodykite pavyzdį – pasiimkite laisvų dienų ir komandą informuokite, kad būsite nepasiekiamas. Taip kolegos supras, kad tikrai nieko nenutiks, jei jie atostogų metu negalvos apie darbą.
  2. Įsivertinkite savo vadovavimo stilių. Lyderiai, kurie teiks didesnį prioritetą darbuotojų savijautai, o ne jų produktyvumo lygiui, bus geriau pasiruošę hibridinio darbo pasauliui. Imtis pokyčių galima nuo mažų dalykų, pavyzdžiui, pradėkite pokalbius su kolegomis nuo klausimo kaip jie jaučiasi ar kaip jiems sekasi išlaikyti darbo ir asmeninio gyvenimo balansą. Taip pat verta skatinti darbuotojams apie darbo dieną galvoti ne linijinės koncepcijos rėmuose, pavyzdžiui, dienos metu atrandant laiko gyvūnams, sportui ar vaikų priežiūrai gali padėti išlaikyti geresnį balanso lygį.
  3. Skirkite daugiau dėmesio mokymams. Jei jūsų industrijoje vasara yra kiek laisvesnė, puiki proga paskatinti darbuotojus pasinaudoti visomis prieinamomis mokymosi galimybėmis. Pasidalinkite su komanda jums įdomiais mokymais, ypač apie įgūdžius, padedančius išlaikyti gerą psichinę savijautą.
  4. Įgalinkite žmones duomenimis. Įrankiai, kaip „Office 365“ ar „Viva“, padeda darbuotojams išlikti ryšyje, siūlo duomenimis grįstas įžvalgas, padedančias atsitraukti nuo darbo, sutelkti dėmesį sveikatai ir asmeniniams prioritetams.
  5. Būkite skaidrūs apie grįžimą į biurą. Organizacijos dar neturi visų teisingų atsakymų, kaip turėtų atrodyti idealios hibridinio darbo sąlygos. Informuokite darbuotojus ne tik apie priimtus sprendimus, bet ir kaip jie buvo priimti – taip parodysite, kad atsižvelgiate ir įsiklausote į darbuotojų nuomonę. Ataskaita parodė, kad 8 iš 10 vadovų tikisi, jog hibridinis darbas išliks, o 7 iš 10 darbuotojų – būtent tokio darbo modelio ir norėtų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trijų s galia – ne tik naujam „aš“, bet ir sveikoms akims!
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas