Daugiau nei pusei Baltijos šalių įmonių nepavyksta pritraukti reikiamo skaičiaus naujų darbuotojų

Daugiau nei pusė Baltijos šalių smulkių ir vidutinių įmonių šiemet susiduria su sunkumais pritraukiant naujus darbuotojus, rodo „Luminor“ banko apklausa. Pasak verslininkų, pagrindinės talentų paieškos problemos – kvalifikuotų specialistų trūkumas ir per mažas kandidatų skaičius į atviras darbo pozicijas, rašoma pranešime spaudai.
Vytis Žegužauskas
Vytis Žegužauskas / Asmeninio archyvo nuotr.

Naujų darbuotojų pritraukimą, kaip vieną pagrindinių šių metų iššūkių, tyrime nurodė 53 proc. Lietuvoje, 55 proc. Latvijoje ir net 60 proc. Estijoje apklaustų bendrovių. Tinkamą patirtį ir įgūdžius turinčių specialistų trūkumą jaučia apie 35 proc. Lietuvos, 42 proc. Latvijos ir 45 proc. Estijos bendrovių.

Baltijos šalių smulkaus ir vidutinio verslo atstovai taip pat nurodo, kad atviros darbo pozicijos dažnai išvis nesudomina reikiamo kandidatų skaičiaus. Taip teigia 18 proc. Lietuvoje, 13 proc. Latvijoje ir 15 proc. Estijoje apklaustų bendrovių.

„Darbuotojai yra kiekvienos įmonės veiklos pagrindas, tad tai, kad bendrovės jaučia talentų trūkumą rinkoje yra didelė problema. Manau, kad tokia situacija galėjo susiformuoti dėl nuotolinio darbo. Pirma, dirbant iš namų tarsi išnyko geografinės linijos – darbuotojai suprato, kad tam, jog dirbtum kitame mieste ar net šalyje įsikūrusioje bendrovėje nebereikia keisti gyvenamosios vietos. Antra, verslui sudėtinga nuotoliniu būdu atskleisti kitus, ne finansinius, darbo įmonėje privalumus, tokius kaip bendrovės kultūra. Kita vertus, ekonomikai esant pakilime, yra santykinai didelė darbų pasiūla lyginant su potencialių talentų skaičiumi, tad susidaro tam tikras vakuumas“, – sakė „Luminor“ verslo klientų skyriaus vadovas Vytis Žegužauskas.

Beveik 70 proc. Baltijos šalių bendrovių nurodė, kad jų darbuotojai šiemet bent iš dalies arba pilnai dirbo nuotoliniu būdu. Darbą biure organizavo apie 20 proc. Lietuvos, 25 proc. Latvijos ir Estijos bendrovių.

Tyrime taip pat atkreiptas dėmesys į imunizacijos ir vakcinacijos nuo COVID-19 lygį įmonėse. Šioje srityje pirmauja lietuviai – net 45 proc. Lietuvoje apklaustų bendrovių nurodė, kad daugiau nei 90 proc. įmonės darbuotojų jau yra pasiskiepiję arba persirgę koronavirusu. Latvijoje tokį imunizacijos lygį pasiekė apie 19 proc., Estijoje – 28 proc. bendrovių.

Papildomų priemonių, kad paskatintų darbuotojus skiepytis, ketina imtis apie penktadalis – 28 proc. Lietuvoje, 18 proc. Latvijoje ir 16 proc. Estijoje apklaustų verslininkų. Iš jų didžioji dalis (70 proc.) darbuotojus motyvuoti ketina vadovų pavyzdžiui ir komunikacija apie vakcinaciją nuo COVID-19, 12 proc. svarsto papildomas finansines paskatas, dar apie 10 proc. – papildomus laisvadienius pasiskiepijusiems darbuotojams.

„Luminor“ banko apklausa buvo atlikta 2021 m. rugsėjį, bendradarbiaujant su rinkos tyrimų bendrove „Norstat“. Apklausos dalyviai – 750 Baltijos šalių SVĮ vadovai ir padalinių vadovai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų