Akylai saugomi, apsiginklavę didinamaisiais stiklais pirkėjai dairosi po prekystalius, kuriuose prekeiviai demonstruoja deimantus ir papuošalus. Tokio masto biržos nebūta per visą aštuonių dešimtmečių jos istoriją. Bendra prekių vertė – du milijardai.
Konkrečių skaičių mugės rengėjai nemini, bet jau parduota deimantų už šimtus milijonų. Pirkėjai – šimtai Amerikos, Izraelio, kitų 22 šalių bendrovės, taip pat Kinija, kurioje sparčiai auga brangakmenių poreikis.
„Man reikia ypatingos formos deimanto, čia daug pardavėjų gali man tokius pasiūlyti. Čia geriau negu Honkonge, bendradarbiauju su keliais tiekėjais“, – pasakoja iš Honkongo atvykusi pirkėja Rachel.
Izraelis yra sukūręs tokias sąlygas, kad jūs galite įsigyti tinkamą deimantą tinkamiausia kaina ir per tinkamiausią laiką.
Izraelis svarbus prekybos centras, deimantų pardavimai sudaro penktadalį pramonės eksporto, bet norima, kad dar augtų. Keturių aukštų biržos pastatą taip pat ketinama triskart išplėsti, nors tam reikės kelerių metų.
„Izraelis yra sukūręs tokias sąlygas, kad jūs galite įsigyti tinkamą deimantą tinkamiausia kaina ir per tinkamiausią laiką. Tai labai svarbūs veiksniai“, – tikina bendrovės „Rappaport Group“ pirmininkas Martinas Rappaportas.
Didžiausio Amerikoje deimantų prekybos centro vadovas džiaugiasi, kad verslas vėl grįžo į viešumą, nes esą buvo nekontroliuojamas, kai sandoriai buvo sudaromi per internetą ar biurų užkulisiuose.
„Deimantų prekeiviai yra labai atsargūs. Pirkti ar dar palaukti? Gal per anksti, gal kainos kris? Staiga jie mato: žmonės prekiauja, gal prisidėti, gal kainos kils. Tai iliuzija, tai psichologija, virstanti dideliais pinigais“, – aiškina bendrovės „Diamond Dealers Club“ prezidentas Reuvenas Kaufmanas.
Prekiautojai tikisi geresnių rezultatų negu pernai – juk ekonomika atsigauna.