Ekspertai sako, kad sutartį, dėl kurios dabar konkuruoja Talino ir Rygos uostai, būtų galėję nulemti aukščiausio lygio vadovų vizitas.
Klaipėdos uosto rinkodaros ir administracijos vadovo Artūro Drungilo žiniomis, japonai krova per Klaipėdos uostą direkcijoje nesidomėjo. Apie tai, kad per pastaruosius metus nevyko jokios derybos su „Mitsubishi“, patvirtino ir susisiekimo viceministras Arūnas Štaras.
Tačiau ekspedijavimo bendrovė „Transocean Lietuva“ ryšius su „Mitsubishi“ mezgė jau nuo 2009 metų. Bendrovės regiono vadovas Jevgenijus Fedorenka sako, kad estai pirmieji užuodė pelningą sandorį ir į Japoniją išsiuntė aukščiausio lygio vadovų delegaciją. Susidomėjimą japonų kroviniu parodė ir kiek pavėlavę latviai.
„Mes susirašinėjome su japonais 2009 metų birželį, tada jie planavo gabenti mažiausiai 100 ir daugiausia 400 konteinerių per savaitę. Bet kaina už gabenimą iš Klaipėdos iki Kalugos geležinkeliu išėjo 500 JAV dolerių už konteinerį daugiau nei vežant, pavyzdžiu., iš Talino“, – teigė J.Fedorenka.
Kaip skelbia Latvijos žiniasklaida, „Mitsubishi“ planuoja patrigubinti savo automobilių gamyklos Rusijos Kalugoje pajėgumą ir padidinti žaliavų bei krovinių tiekimą.