Dėl karantino kovą restoranų ir barų apyvarta smuko 46,5 proc. mažmenininkų –10,4 proc.

Per kovą dėl COVID-19 įvesto karantino mažmeninės prekybos įmonių apyvarta sumažėjo 10,4 proc., o maitinimo ir gėrimų teikimo įmonių apyvarta – 46,5 proc. Maisto prekėmis prekiaujančių įmonių apyvarta palyginamosiomis kainomis padidėjo 2,6 proc., užsakomasis pardavimas paštu arba internetu – 9,5 proc. Apie tai pranešime skelbia Statistikos departamentas.
Laikinai sustojęs verslas Vilniuje
Laikinai sustojęs verslas Vilniuje / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Išankstiniais duomenimis, mažmeninės prekybos įmonių apyvarta (be PVM) 2020 m. kovą sudarė 905,5 mln. EUR to meto kainomis ir, palyginti su 2020 m. vasariu, pašalinus sezono ir darbo dienų skaičiaus įtaką, palyginamosiomis kainomis sumažėjo 10,4 proc.

Per mėnesį, pašalinus sezono ir darbo dienų skaičiaus įtaką, maisto prekėmis prekiaujančių įmonių apyvarta palyginamosiomis kainomis padidėjo 2,6 proc., ne maisto prekėmis prekiaujančių – sumažėjo 22,1 proc., automobilių degalų mažmeninės prekybos įmonių apyvarta sumažėjo 10,5 proc.

2020 m. kovą, palyginti su 2019 m. kovu, pašalinus darbo dienų skaičiaus įtaką, mažmeninės prekybos įmonių apyvarta (be PVM) palyginamosiomis kainomis sumažėjo 5,7 proc. Maisto prekėmis prekiaujančių įmonių apyvarta palyginamosiomis kainomis padidėjo 5,5 proc., ne maisto prekėmis prekiaujančių – sumažėjo 14,3 proc., automobilių degalų mažmeninės prekybos įmonių apyvarta sumažėjo 10,8 proc.

Apyvartos (be PVM) pokyčiai

Palyginamosiomis kainomis, procentais

Ekonominės veiklos rūšys (EVRK 2 red.)

2020 m. kovo mėn., palyginti su

2020 m. sausio–kovo mėn., palyginti su 2019 m. sausio–kovo mėn., pašalinus darbo dienų skaičiaus įtaką

2020 m. vasario mėn., pašalinus sezono ir darbo dienų skaičiaus įtaką

2019 m. kovo mėn., pašalinus darbo dienų skaičiaus įtaką

Mažmeninė prekyba

–10,4

–5,7

1,8

Mažmeninė prekyba, neįskaitant automobilių degalų

–10,3

–4,4

3,3

Maisto prekės, alkoholiniai gėrimai ir tabako gaminiai

2,6

5,5

3,9

Nespecializuotose parduotuvėse

2,9

5,7

3,9

Specializuotose parduotuvėse

–12,0

–1,2

7,9

Ne maisto prekės

–22,1

–14,3

2,6

Specializuotose parduotuvėse

Tekstilė, drabužiai ir avalynė

–56,0

–52,9

–10,9

Garso ir vaizdo įranga, įrašai, metalo dirbiniai, dažai ir stiklas, elektriniai buitiniai prietaisai, baldai ir apšvietimo įranga

–28,6

–24,2

–1,3

Informacijos ir ryšių technologijų įranga, kultūros ir poilsio prekės, laikrodžiai, juvelyriniai dirbiniai bei kitos naujos prekės

–21,5

–10,9

7,8

Farmacijos, medicinos ir kosmetikos prekės

–2,0

5,6

5,8

Užsakomasis pardavimas paštu arba internetu

9,5

29,8

25,9

Nespecializuotose parduotuvėse

–36,3

–34,2

–13,0

Automobilių degalų mažmeninė prekyba

–10,5

–10,8

–3,4

Maitinimo ir gėrimų teikimo veikla

–46,5

–44,9

–11,4

Maitinimo ir gėrimų teikimo įmonių apyvarta (be PVM) 2020 m. kovą sudarė 37,5 mln. EUR to meto kainomis ir, palyginti su 2020 m. vasariu, pašalinus sezono ir darbo dienų skaičiaus įtaką, palyginamosiomis kainomis sumažėjo 46,5 proc.

2020 m. kovą, palyginti su 2019 m. kovu, pašalinus darbo dienų skaičiaus įtaką, maitinimo ir gėrimų teikimo įmonių apyvarta palyginamosiomis kainomis sumažėjo 44,9 proc.

Statistikos departamento grafikas/Maitinimo ir gėrimų teikimo įmonių apyvartos (be PVM) pokyčiai, pašalinus darbo dienų skaičiaus įtaką
Statistikos departamento grafikas/Maitinimo ir gėrimų teikimo įmonių apyvartos (be PVM) pokyčiai, pašalinus darbo dienų skaičiaus įtaką

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis