Susisiekimo ministerijai pavaldžios CAA viena funkcijų yra stebėti aviacijos kompanijų finansinę būklę ir teikti ataskaitas. Anot E.Masiulio, šių metų pirmojo pusmečio „Star1 Airlines“ finansinės veiklos ataskaita rodė, kad įmonė gali tęsti savo veiklą. Tačiau rugsėjį įmonė susidūrė su problemomis – Dubline dėl nuomos skolų buvo areštuotas jos orlaivis, o įsiskolinimai Vilniaus oro uostui jau siekia per 1,4 mln. Lt. Bendrovė turi skolų ir Europos oro kontrolei.
„Šiandien daviau nurodymą, bus sudaryta grupė, kuri atliks tarnybinį patikrinimą CAA. Po patikrinimo galėsiu informuoti, ar buvo laikomasi procedūrų ir taisyklių ir ar laiku buvo reaguojama“, – ketvirtadienį Seime per susitikimą su Jungtinės frakcijos parlamentarais pranešė E.Masiulis.
Tačiau jis užsiminė, kad „einamosios skolos“ aviacijos versle yra įprasta praktika. „Matyt, reta kuri aviakompanija, o turbūt visos aviakompanijos ne avansu moka pinigus, o suteikus paslaugą. Vėlavimai ir įsiskolinimai yra normalus verslo reiškinys. Tačiau didesnis dėmesys „Star1 Airlines“ atsirado dar birželio mėnesį, aš dabar aiškinsiuosi, ar tarnybos galėjo reaguoti operatyviau, imtis priemonių“, – teigė susisiekimo ministras.
Pasak E.Masiulio, didžiausia problema yra ta, kad Europos reglamentai numato galimybę aviakompanijoms bei turizmo bendrovėms pardavinėti bilietus pusei metų į priekį. „Bet kuriuo momentu, jei praneši apie įmonės problemas, visada bus į priekį parduotų bilietų. Vienintelis būdas – spręsti Europos Komisijoje privalomą keleivių draudimą nuo tokios rizikos. Žinoma, tai turės įtakos bilietų kainoms“, – sakė E.Masiulis ir pridūrė, kad toks pasiūlymas jau yra pateiktas Europos Komisijai.
„Star1 Airlines“ iki penktadienio turi pateikti Susisiekimo ministerijos Licencijavimo komisijai dokumentus, įrodančius, kad bendrovė yra pajėgi artimiausius 12 mėnesių teikti paslaugas. Jei tokie dokumentai nebus pateikti, kompanijai bus sustabdyta arba nutraukta licencija.