DNB sumažino šių metų Lietuvos BVP augimo prognozę iki 2,1 proc.

Vieno didžiausių šalyje komercinių DNB bankų analitikai sumažino šių metų Lietuvos bendrojo vidaus produkto (BVP) augimo prognozę 0,9 procentinio punkto iki 2,1 proc., o kitų metų ekonomikos augimo prognozė padidinta 0,5 punkto iki 3,5 procento.
Pagrindinės DNB banko būstinės atidarymas.
Pagrindinės DNB banko būstinės atidarymas. / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

DNB banko rinkų analitikas Povilas Stankevičius šalies verslininkams skirtoje konferencijoje pirmadienį teigė, kad Lietuvos ekonomikos augimą vis dar palaiko vidaus vartojimas.

„Mažėjantis nedarbas skatina vartojimą. Daugiau uždirbančių žmonių gali pirkti daugiau prekių ir paslaugų šalies viduje. Darbo rinkoje vis dėlto yra šiek tiek įtampos tarp darbo vietų pasiūlos ir paklausos. Darbo vietos yra kuriamos, bet darbo jėga neauga taip sparčiai, kad jas užpildytų“, – tvirtino P.Stankevičius.

Anot jo, Lietuvos ekonomikos augimą šiek tiek stabdo lėtai augantis eksportas.

„Po Rusijos rinkos sumažėjimo, eksportuotojai pradėjo ieškoti naujų rinkų. Pradėjome daugiau eksportuoti į JAV ir Skandinaviją, bet pagrindinėse rinkose Vakarų Europoje eksportas neauga, nes ten irgi nėra to ekonomikos augimo. Tas lėtas vystymasis trukdo Lietuvos eksportuotojams“, – teigė P.Stankevičius.

Pasak jo, Lietuvos eksportui neigiamos įtakos turi Europoje vis dar egzistuojanti defliacinė aplinka, o augantis paslaugų eksportas kol kas nesudaro didelio svorio bendruose eksporto rodikliuose.

„Paslaugų eksportas yra gyvybingas, bet jų bendra apimtis nėra didelė. Paslaugos dabar sudaro tik 20proc. viso eksporto. Neužtenka paslaugų svorio, kad jos pagerintų visą eksporto tendenciją“, – sakė DNBanalitikas.

Balandį DNB analitikai prognozavo, kad 2016 ir 2017 metais Lietuvos BVPaugs po 3 procentus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis