„Žmonės dabar pagalvoja, ar duonos nusipirkti, ar kelnes. O šiaip tai klientų turime daug: ir jaunų, ir pagyvenusių, bet kokio amžiaus. Bet prekyba yra šiek tiek sulėtėjusi. Žinome tiktai viena: mes iš tikrųjų esame reikalingi“, – sakė parduotuvės „Ilgas. Big & tall“ atstovė. Tiesa, moteris pripažino, kad sunkmetį pajuto vėliau nei kai kurie kiti verslai – pirkimas sumažėjo tik 2010 metais.
Europos Komisijos bei Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos tyrimo „Žvilgsnis į sveikatą, Europa, 2010“ duomenimis, 19,7 proc. Lietuvos gyventojų turi antsvorio arba yra nutukę. Tai šeštoji vieta Europos Sąjungoje.
Trūksta pasirinkimo
Žmonės dabar pagalvoja, ar duonos nusipirkti, ar kelnes. O šiaip tai klientų turime daug: ir jaunų, ir pagyvenusių, bet kokio amžiaus.Pasak pašnekovės, prieš 8 metus pradėjusi veiklą parduotuvė prekiavo drabužiais aukštiems žmonėms. Tačiau prabėgus 3 metams imta siūlyti ir aprangą apkūniems klientams. „Nuo aukštų pirkėjų priėjome prie apkūnių, o dabar daugiau likę apkūnių negu aukštų klientų“, – apibendrino R.Mockevičienė. Daugiausia parduotuvėje sulaukiama 40–60 metų klientų. „Ir moterų, ir vyrų ateina tiek pat, bet prekę greičiau išsirenka vyrai“, – šyptelėjo pašnekovė.
Parduotuvės direktorės teigimu, nestandartinio dydžio drabužių parduotuvių Lietuvoje trūksta, o poreikis – nemažas. „Mūsų klientai atvyksta į Vilnių iš kitų miestų: Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio“, – vardijo ji.
Pirkėjai esą skundžiasi, kad turi mažai pasirinkimo. Juos riboja ir tai, kad negali pirkti drabužių internetu: „Apkūnų žmogų sunku aprengti, labai reikia matuotis.“ Belieka siuvėjo paslaugos arba specializuotos parduotuvės.
Kita problema – kuo toliau, tuo sunkiau drabužių randa vidutinių apimčių prikėjai. „Ir tas vidutinis žmogus, tarp 56 ir 60 dydžio, neturi kur apsirengti. Kai jie įeina čia, mums yra patys liekniausi. Jie labai stebisi: ten, kur parduotuvės liekniems, jiems iš viso nieko nėra“, – pasakojo R.Mockevičienė.