Lietuvoje 31 „Monton“, „Mosaic“, „Baltman“ ir „Ivo Nikkolo“ parduotuvę valdančios „Baltika Lietuva“ pardavimai pernai, palyginti su jau krizės gerokai aptalžytais 2009 metais, vėl krito 17,8 procento. Tačiau, nepaisant neigiamo metinio rezultato, paskutiniais metų mėnesiais bendrovės pardavimų kreivė kilo aukštyn, ketvirtadienį rašo dienraštis „Verslo žinios“.
„Lapkritį pardavėme 16 proc., gruodį – 6 proc. daugiau nei 2009 metais tokiame pačiame prekybos plote“, – teigė „Baltika Lietuva“ direktorė Viktorija Krolytė. Anot jos, tendencijos nuteikia optimistiškai, tad šiemet jau laukiama stabilaus, nors ir ne staigaus pardavimų augimo.
Bendrovės „Lėvuo“, Lietuvoje valdančios tokias parduotuves kaip „Imitz“, „Esprit“, „Celio“, parduodamų drabužių apyvarta pernai, preliminariais duomenimis, buvo 19 proc. mažesnė negu 2009 metais. Apyvartai įtakos turėjo ne tik smunkantis vartojimas, bet ir bendrovės sprendimai uždaryti šešias parduotuves bei atsisakyti kai kurių neperspektyvių prekių ženklų.
„Paskutiniais mėnesiais matėme tendenciją, kad šiokia tokia stabilizacija jau yra. Ta stabilizacija, žinoma, yra tik 2009 metų lygmens, tad praktiškai vartojimas dar vis tiek yra labai mažas“, – teigė „Lėvens“ generalinis direktorius Deimantas Dalibogas. Tačiau, anot jo, šiemet jau tikimasi nedidelio pardavimų augimo.
Šiuo metu „Lėvuo“ valdo 42 drabužių parduotuves Lietuvoje. Sunkmečiu bendrovė pasitraukė iš Latvijos rinkos, mat išsilaikyti staigiai kritus vartojimui ten jau buvo per daug nuostolinga.
„Turbūt, kad krizė po truputėlį baigiasi, dugną pasiekėme, o dabar vartojimas pamažu turėtų atsigauti. Aš manau, kad 2011 metais žmonės tikrai pradės vartoti daugiau“, – tvirtino didžiausios Baltijos šalyse mažmeninės drabužių prekybos bendrovės „Apranga“ finansų ir ekonomikos direktorius Saulius Bačauskas.
„Aprangos“ grupės tinklo mažmeninė prekių apyvarta (su PVM) pernai, palyginti su 2009–aisiais, sumažėjo 3,3 proc. iki 379,5 mln. litų, o apyvarta tik Lietuvos parduotuvėse sumažėjo 6,8 procento.