D.Drungilas nuomoti dviračius Palangoje pradėjo vienas iš pirmųjų. Kartu su konkurentu jie įsikūrė vienoje ir toje pačioje gatvėje. Kodėl ne „Basankėje“, paklausite? Uždavus šį klausimą, pašnekovas tik pakilnojo pečiais – viskas klostėsi spontaniškai, be jokių strategijų, o Jūratės gatvė buvo dar ir sava – joje užaugo.
Patys pirmieji klientai pavogė du dviračius.
„Neturėjau nei investicijų, negavau jokio palikimo, viskas prasidėjo elementariai – nuo 5 naudotų čekiškų dviračių, kurie atsiėjo gal 1000 litų. Pamenu, nusidriekė eilė. Investicija atsipirko po mėnesio, bet jau patys pirmieji klientai pavogė du dviračius ir liko tik trys. Tuo metu mes asmens dokumentus paimdavome – įkišo, matyt, ne savus, pavogtus. Teko užsidaryti, nes su tais trimis dviračiais dirbti buvo nei penki, nei devyni.
Pasiskolinau pinigų ir tą vasarą jau baigiau su 20 dviračių bei šiek tiek pelno. Kokias 5 valandas vakarais neturėdavome dviračių – visi būdavo išnuomoti. Dabar jau taip niekada nebūna – išnuomojame gal tik 20–30 proc. turimų priemonių. Geri laikai praėjo“, – pradžių pradžią prisiminė Dainius.
Anksčiau nuomodavosi mėnesiui
O ta pradžia, kad ir ne itin sklandi, buvo geriausia – rusai dviračius buvo pratę nuomotis mėnesiais. Dviračių tuomet taip lengvai negalėjai įsigyti, net nebuvo tokios mados, o dabar nuomotis tokiam ilgam laikui net neapsimokėtų: nusiperki, pasivažinėji ir parduodi.
„Dabar išsinuomoja ilgiausiai kelioms paroms. Populiariausia – valandos ar dviejų nuoma. Nuomojasi šeimos arba jaunos poros. Į velomobilius susėda visa giminė. Kai dirbome su agentūromis, vokietis koks išsinuomodavo ir kokiai savaitei.
Vartojimas yra iš esmės pasikeitęs. Šiuo metu žmonės ieško kažko įdomesnio, pvz., elektrinių paspirtukų. Mes jų neturime – su elektra visad sudėtingiau, mėtytis nesinori“, – teigė Dainius, pripažinęs, kad dviračiai šiais laikais atsiperka gal tik po kelerių metų.
Paradoksas, pasak pašnekovo, yra tas, kad pirminė dviračio nuomos kaina tuomet siekė 10 litų už valandą, dabar išsinuomojus Palangoje dviratį teks pakloti net mažiau – nuo 1,5 iki 3 eurų.
„Kai žmonės sako, kad nuomos kainos didelės, galiu tik atsakyti – jos nekilo tiek metų!“ – šyptelėjo palangiškis.
Valdo 8 nuomos punktus – iš viso apie 400 dviračių
Šiuo metu Palangoje ir Šventojoje yra aštuoni D.Drungilo įmonės valdomi dviračių nuomos „taškai“. Iš viso dispozicijoje – apie 400 dviračių, tačiau nemaža jų dalis stovi sandėliuose: sumažėjus paklausai, šiuo metu nuomojama tik apie 60 proc. turimų priemonių. Iš tų, tarkime, 250 nuomojamų dviračių, vos 50 proc. būna išnuomojami ir tai – tik piko metu, pvz., per Mindaugines, Jonines.
Sumažėjus paklausai, šiuo metu nuomojama tik apie 60 proc. turimų priemonių.
„Birželio mėnesį, lyginant su pernai metais, paklausa buvo smukusi 30 proc. Normalu, nėra užsieniečių – latvių, rusų, baltarusių, estų, skandinavų, kurie sudarė apie trečdalį visų klientų. Rusai gal tokie norintys kažko vis išsireikalauti, sumažinti sumą, tįsdavo į mūsų nuomojamus mažiausius kambarius „Maximos“ maišus: atidarai duris, virsta šiukšlės. O latviai labai tolerantiški, faini klientai.
Kartais, pastebėjau, prasčiausios dienos, kaip bebūtų keista, būna penktadieniai. Net nežinau, kodėl. Gal keičiasi turistų pamaina: atvyksta savaitgaliniai, kurie trumpiau ilgisi, bet daugiau pinigų išleidžia. Priklauso ir nuo orų, jei lyja – tuščia“, – pasakojo D.Drungilas.
Tvarkyti dviračius, anot jo, reikia kasdien. Apie 10 proc. klientų vienaip ar kitaip apgadina išsinuomotą transporto priemonę. Dviračius tvarko trys pasamdyti meistrai.
„Velomobilius dažnai laužo. Jaunimui net stengiamės nebenuomoti. Turime jų apie 60. Valdome ir 3–4 elektromobilius – maršrutas labai pamėgtas poilsiautojų“, – patiko pašnekovas.
Paklaustas, yra už ar prieš sprendimą nebeleisti dviračiais važiuoti J.Basanavičiaus gatve, jis patikino, kad tik už, nors verslas dėl to prarado nemažai. Visų pirma, kurortas, pasak Dainiaus, turi būti adaptuotas poilsiautojų poreikiams, o J.Basanavičiaus gatvė vis dėlto yra pėsčiųjų alėja. Ar nereikėtų tokio paties sprendimo priimti Jūratės gatvės atžvilgiu?
„Ne, Jūratės gatvė yra pliažo gatvė. Pats joje užaugau. Yra srautas poilsiautojų ryte, kai eina visi prie jūros, – nuo 9 iki 11 valandos. Tuomet gatvė ištuštėja ir srautas sugrįžta tik vakare, kai visi grįžta iš pliažo. Ten mažai barų, viešbučių, restoranų“, – nuomonę išsakė Dainius.
Pernai patyrė 12 vagysčių, kartą dingo ir 60 dviračių
Per sezoną fiksuojamos kelios avarijos, į kurias pakliūva dviračius išsinuomoję asmenys, bet didesnių sužalojimų pastaruoju metu išvengta. Blogiau už sulaužytą, anot pašnekovo, yra pavogtas dviratis – pernai patirta net 12 vagysčių.
„Šiemet turėjome įdomią vagystę. Išsinuomojo, susimokėjo, išvažiavo ir nebegrįžo. Kitą dieną tas pats išnuomojęs darbuotojas pastebėjo vagį su mūsų dviračiu ir sučiupo, iškvietė policiją. Tai čia toks vienas iš labai retų atvejų – pavogtų dviračių įprastai neatgauname.
Bet tai koks tas biznis vogti menkas. Kiek gausi už vogtą naudotą dviratį? Iki 100 eurų? Man tai nesuprantama. Dažniausiai vagia asocialūs asmenys. Reikia dozės, pavogsiu, arba kažkas pasako: nueik, išsinuomok dviratį, duosiu 20 eurų. Kas vagia sistemingai, ateina nuomotis psichologiškai puikiai pasiruošę – užkalba ausis. Šiaip geresnė strategija vagims – vogti iš poilsiautojų. Atvažiavo juk žmogus ilsėtis, nenumato grėsmės“, – teigė Dainius.
Būta jo versle ir didesnių vagysčių – iš sandėlio prieš ketverius metus vienu metu dingo apie 60 dviračių. Prasidėjo tyrimas, tačiau pavogtos transporto priemonės dingo kaip į vandenį. Pats Dainius ėmė ieškoti „galų“: važiavo iš turgaus į turgų ir keletą savo dviračių atrado.
Darbuotojas išėjo į tualetą ir nebegrįžo
Dviračius nuomoti samdomi dažniausiai jauni žmonės, net ir nepilnamečiai. Iš viso Dainius turi šioje srityje apie 20 darbuotojų.
„Įsidarbinę jauni žmonės išmoksta atsakomybės bei gyvo bendravimo, juk jie dažniausiai būna nulipę nuo išmaniųjų technologijų, nebemoka bendrauti. Būna ir kuriozų: išeina vidury pamainos į tualetą ir nebegrįžta, net pasirašyti sutarties nutraukimo nėra kam. Buvo, kad taip išėjo ir pirmą dieną“, – šyptelėjo Dainius, pripažinęs, kad kasmet darbuotojai – vis kiti, tų pačių būna gal tik 10 proc.
Šiuo metu Palangoje dviračius, pasak pašnekovo, nuomoja 4–5 asmenys. Jo verslas – didžiausias šioje srityje. Pagrindiniai konkurentai turi gal tik 70 proc. Dainiaus valdomos nuomos pajėgumų. Tiesa, dviračių nuomos punktų kurorte mažėja, nes jų turėti daugiau – neapsimoka. Pats Dainius prieš trejus metus valdė 14 ar 15 nuomos punktų, dabar, kaip minėjo, liko 8. Geriau dirbti „susimažinus“, bet kokybiškiau. Optimizavimas atnešė tvarkos.
„Žmonės ieško kokybiškesnės paslaugos, nori sportinio, geresnio, brangesnio dviračio. Čia kaip su cepelinais – gali valgyti šaldytą cepeliną, jis juk ir bus iš tarkuotų bulvių, viskas gerai, bet jis nebus šviežias. Taip pat atsiranda visokios elektroninės transporto priemonės, stipriai konkuruojame ir su „CityBee“. Tiesa, tai, kad daugiau poilsiautojų atsivežtų savo dviračius, nepastebėjau. Patys nuomininkai tapo kultūringesni, mažiau laksto, nebesidrasko, mažiau laužo dviračius. Anksčiau, rodos, per tą valandą viską norėdavo iš išsinuomoto dviračio išspausti“, – teigė pašnekovas.
Paklaustas, kiek tenka pakloti už vieno punkto išlaikymą, Dainius atviravo, kad daugiausia naudos nešantis centrinis „taškas“ kainuoja keletą tūkstančių eurų.
Nors dėl karantino negalėjo atsinaujinti, šiemet „Kurortų pramogos“ pasiūlė naujieną – azarto kupinas orientacines varžybas su išsinuomotais dviračiais. Išvažiavę svečiai sprendžia užduotis, aplanko lankomiausias Palangos vietas ir užtrunka trasoje apie keletą valandų.