Anot E. Gentvilo, Keleivių ir krovinių terminalo vadovybė kol kas neinvestavo nė lito, o bendrovės akcijos, priklausančios „Achemos grupei“, jau pabrango, kadangi savo investicijų dalį, apie 33 mln. Lt jau atriekė uostas.
„Iškyla metų senumo klausimas. Jau prieš metus esu klausęs, ar turimos alternatyvios laivybos kompanijos, kurios ateis dirbti į terminalą, sukurs naujas laivybos linijas. Praėjusią vasarą nuskambėjo, kad čia dirbs „DFDS“. Uosto direkcija investuos 170 mln. Lt, kad ši bendrovė persikeltų iš tarptautinės perkėlos į šį terminalą ir tiesiog pagerintų savo darbo sąlygas? Esu sakęs, kad tai kvepia prokuratūra. Tai sakiau dar pačiam Bronislovui Lubiui“, – teigė E. Gentvilas.
Šiuo metu uoste planuojamos pasirašyti dvišalės sutartys tarp čia dirbančių kompanijų, jomis direkcija įsipareigos atlikti tam tikrus darbus. Su Keleivių ir krovinių terminalu tokios sutarties pasirašyti neplanuojama.
Neslėpsiu, jog drįstu spėlioti, kad valstybės investicijų pagalba terminalo savininkai padarys „biznį“, parduos akcijas. Informavau Susisiekimo ministeriją, kad toks scenarijus yra realus. To negaliu toleruoti“, – piktinosi E. Gentvilas.
„Stiprus spaudimas iš Keleivių ir krovinių terminalo pasirašyti tokią sutartį. Pagal dvišalių sutarčių metodiką paprašėme, kad pateiktų deklaraciją, patvirtinimą, kad turi ketitinimų protokolus, sutartis su kitomis kompanijomis dėl naujų laivybos linijų atidarymo. Praėjo 10 dienų, deklaracijų nepateikė. Man ir toliau išlieka didelis nuogąstavimas, kad nors mes ir investuojame, tačiau terminalas nesugeba rasti partnerių, kurie įsikurtų terminale. Terminalo savininkai turi tarti žodį. Ne tik statyti savo suprastruktūrą, tačiau užtikrinti, kad Klaipėdos uoste atsiras nauja laivybos kompanija“, – kalbėjo uosto vadovas. Jo teigimu, tenkintų ir tai, kad ta pati bendrovė „DFDS Seaways“ iš Keleivių ir krovinių terminalo pasiūlytų naujų, iki šiol nevykdytų laivybos linijų.
Keleivių ir krovinių terminalo statyboms uostas išleis apie 170 mln. Lt. Dar apie 43 mln. Lt atsieis Kairių gatvės rekonstrukcija. Ši gatvė veda į tarptautinę jūrų perkėlą, iš kurios plaukia „DFDS Seaways“ keltai. Anot E. Gentvilo, jei šią bendrovę planuojama perkelti iš vienos vietos į kitą, kokia prasmė rekonstruoti šią gatvę.
„Būtų 210 mln. Lt uosto investicijų ir neatsitiktų nieko naujo. Tai gali būti verslas, daromas valstybės lėšomis. Neslėpsiu, jog drįstu spėlioti, kad valstybės investicijų pagalba terminalo savininkai padarys „biznį“, parduos akcijas. Informavau Susisiekimo ministeriją, kad toks scenarijus yra realus. To negaliu toleruoti“, – piktinosi generalinis direktorius.
Derybos vyksta
Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr./Benediktas Petrauskas |
Keleivių ir krovinių terminalo generalinis direktorius Benediktas Petrauskas „15min“ teigė, jog derybos su įvairiomis laivybos kompanijomis yra vedamos. „Derybos ir susitarimai taip greit įvykti negali. Ką esame sutarę yra konfidencialu ir nenorėčiau garsinti. Kalbame ne su viena, o su keliomis laivybos linijomis. Šią informaciją savo laiku pateiksime uostui“, – sakė B. Petrauskas. Jis patikino, kad Klaipėdoje tikrai atsiras naujų laivybos linijų, tad tiek keleiviams, tiek krovinių vežėjams atsivers daugiau naujų galimybių.
Vasario 22 dieną Europos Komisija ketina atsiųsti galutinį sprendimą, kuriuo praneš, ar šiam terminalui statyti bus skiriamos Europos Sąjungos lėšos. Manoma, kad sprendimas bus teigiamas.