Kaip pranešė „Wall Street Journal“, JAV rinkos reguliuotojai paprašė bendrovės paaiškinti rugpjūčio 7 dieną tviteryje publikuotą E.Musko pareiškimą, kad finansavimas dėl „Tesla“ išpirkimo esą yra „užsitikrintas“.
Pats E. Muskas tinklaraštyje rašo, kad nėra „jokių klausimų“, jog Saudo Arabija po susitikimo liepos 31 dieną finansuotų tokį sandorį. Išpirkimas būtų finansuojamas akcijomis siekiant neapkrauti „Tesla“ skolomis, pabrėžė E.Muskas.
„Aš toliau diskutuoju su Saudo Arabijos fondu ir taip pat šnekuosi ir su kitais investuotojais, ką visad ir planavau daryti, nes norėčiau, jog „Tesla“ turėtų plačią investuotojų bazę. Visų pirma reikia užbaigti šias diskusijas, prieš pristatant detalų pasiūlymą nepriklausomam valdybos komitetui“, – rašo „Tesla“ generalinis direktorius.
Netikėtas E.Musko pranešimas praėjusią savaitę įplieskė kalbas, kad bendrovės išpirkimui jam reikėtų pasiskolinti didžiulę sumą pinigų.
Mažiau nei 70 mlrd. JAV dolerių
Tinklaraščio įraše jis pabrėžė, kad žiniasklaidoje pasirodę pranešimai, jog „Tesla“ išpirkimui reikėtų daugiau nei 70 mlrd. JAV dolerių, „drastiškai pervertina realų kapitalo poreikį“, nes jis tikisi, kad po išpirkimo kai kurie akcininkai pasiliks.
E.Muskas akcentavo, jog jo komentaras apie akcijų išpirkimą už 420 JAV dolerių „galioja tik tiems „Tesla“ akcininkams, kurie neliks su įmone, jei ji taps uždarąja akcine bendrove“.
„Šiuo metu manau, kad abi du trečdaliai visiems akcininkams priklausančių akcijų atsidurtų privačios „Tesla“ rankose“, – rašo E.Muskas.
E.Muskas pridūrė, kad Saudo Arabijos fondas nuo 2017 metų pradžios ne kartą buvo su juo susisiekęs dėl galimo „Tesla“ išpirkimo. Anot jo, Saudo Arabiją bendrovė domina, nes šalis nori diversifikuoti savo ekonomiką, sumažinant savo priklausomybę nuo naftos, o fondas „turi daugiau nei pakankamai kapitalo įvykdyti tokį sandorį“.
„Tesla“ pastaraisiais metais tapo vienu vertingiausių automobilių gamintojų pasaulyje, investuotojams tikintis, kad pernai vos daugiau nei 100 tūkst. transporto priemonių pagaminusi bendrovė iš esmės pakeis visą automobilių sektorių.
Tačiau „Tesla“ kol kas sunkiai sekasi didinti „Model 3“ elektromobilio gamybos apimtis. Šis elektromobilis yra itin svarbus, nes tai yra pirmas įmonės bandymas taikytis į platesnei visuomenės daliai prieinamų transporto priemonių segmentą.