E.parduotuvių žinomumo tyrimas: lyderio poziciją išlaikė „Pigu.lt“, labiausiai augo „Barbora“

Praėjusius metus vertinęs e.komercijos tyrimas atskleidė žinomiausias šalies ir užsienio e. parduotuves. Vertinant spontanišką paminėjimą, t.y. paklausus, kurią šalies elektroninės prekybos svetainę gyventojai prisimena pirmiausiai (angl. top of mind), apklausos dalyviai dažniausiai įvardijo „Pigu.lt“. Didžiausią šuolį, lyginant su 2019 m., padarė „Barbora.lt“, pakilusi į antrąją vietą, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Pigu.lt internetinis puslapis
Pigu.lt internetinis puslapis / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Nuo 2016 m. internetinių tyrimų ir verslo konsultacijų įmonės „Gemius Baltic“ atliekamo reprezentatyvaus tyrimo metu paaiškėjo, kad lyderio poziciją išlaikė „Pigu.lt“, kurią pirmu numeriu (naujausiais duomenimis) paminėjo didžioji dalis – 58 proc. – apklausos dalyvių.

Tyrimas taip pat atskleidė, kad antroje vietoje liko „Barbora.lt“ – ją kaip pirmą pasirinkimą įvardijo 20,9 proc. respondentų. Lyginant su analogišku praėjusių metų tyrimu, elektroninė maisto ir kasdienių prekių parduotuvė pakilo aukštyn per dvi pozicijas, o jos žinomumas padidėjo kone dvigubai – išaugo 10 procentinių punktų.

Pasak „Gemius Baltic“ viešųjų ryšių ir rinkodaros specialistės Gintarės Beniuševičės, įmonė jau penktus metus iš eilės tiria šalies ir užsienio e.komercijos įmonių žinomumą, siekdama išsiaiškinti šalies gyventojų įpročius, stebėti besikeičiančią jų dinamiką ir analizuoti išorės faktorius, turinčius įtakos nuomonės pokyčiams.

„Praėję metai parodė, kad e.komercija tapo neatsiejama mūsų visuomenės dalimi – pandemija dar labiau paskatino šalies gyventojų perėjimą nuo tradicinės prekybos prie elektroninės prekybos, daugelis žmonių šį apsipirkimo būdą išbandė pirmą kartą. Atsižvelgiant į augančią e.komercijos svarbą, tokie tyrimai kaip šis ateityje taps dar reikšmingesni bandant apčiuopti lietuvių vartojimo tendencijas. Be to, analizės padeda auginti ir pačią rinką. Kasmetiniai tyrimai leidžia verslui įsivertinti savo padėtį e.komercijos sektoriuje, skatina jį pasitempti ar išlaikyti esamus tempus. Tokiu būdu auginama ir sveika konkurencija“, – sako G.Beniuševičė.

Teko taikytis prie sudėtingų aplinkybių

Pasak prekybos centro internete „Pigu.lt“ rinkodaros vadovo Ernesto Kačerausko, praėję metai buvo tikras išbandymas tiek visuomenei, tiek e.komercijai. Netikėtai užklupusi pandemija e. prekybos sektorių pastūmėjo trejus metus į priekį, o išlaikyti žinomumą tokiame kontekste buvo didelis iššūkis visai komandai.

„Likti pirmaujančioje pozicijoje – sudėtingas uždavinys, reikalaujantis daug pastangų. Ypač pandemijos akivaizdoje, kai rinkoje atsirado daugybė naujų, net didesnių žaidėjų. Augant konkurencijai, pirkėjų ir pardavėjų srautams, augti turėjome ir mes. Išplėsti pajėgumai leido prie mūsų e. prekyvietės per metus prijungti daugiau kaip 2,5 tūkst. pardavėjų, taip pat teko taikytis prie pirkėjų poreikių. Tris kartus išaugo asortimentas, padvigubinome prekių atsiėmimų punktų tinklą. Panašu, kad e.komercijos rinka artimiausiais metais sparčiai plėsis, todėl norėdami išlikti lyderio pozicijose, su pagautu pagreičiu, augti turėsime ir toliau“, – sako E.Kačerauskas.

„Barboros“ augimą lėmė ne tik pandemija

Andrius Jurgelevičius, elektroninės maisto ir kasdienių prekių parduotuvės „Barbora“ direktorius pažymi, kad e.prekyba maistu pandemijos metu buvo viena sparčiausiai augusių visoje e.komercijoje, nes daugybė naujų klientų, įpratusių maistą pirkti fizinėse parduotuvėse, šiuo laikotarpiu atrado apsipirkimą internetu.

„Visos pandemijos metu dėjome pastangas ne tik patenkinti natūraliai susiformavusią paklausą, tačiau ir toliau auginti rinką, gerinti klientų patirtį. Todėl „Barboros“ augimo nesiejame tik su pandemija – ji suteikė impulsą, tačiau prie to aktyviai prisidėjome ir mes patys.

Vykdėme aktyvią plėtrą, e.prekybą maistu atvesdami į mažesnius miestelius – atidarėme 95 „Barbora Express“ prekių atsiėmimo stoteles Baltijos šalyse, be to, 2020 m. užbaigėme su 2,5 karto didesne komanda nei pasitikome pandemiją. Tai, kad „Barboros“ prekės ženklas tapo dar geriau žinomas ir atpažįstamas mums yra svarbus rezultatas. Po pandemijos visos e.prekybos įmonės susidurs su nauju iššūkiu – kaip išlaikyti tuos klientus, kurie jos metu pirkti internetu pradėjo dėl būtinybės. Geras prekės ženklo matomumas padės išlikti klientų mintyse, renkantis, kur pirkti kasdienius produktus“, – sako A.Jurgelevičius.

„Barbora“ nuotr./„Barbora“
„Barbora“ nuotr./„Barbora“

Dešimtuke – platus spektras e.parduotuvių

Trečioje reprezentatyvaus žinomumo tyrimo vietoje atsidūrė „Varle.lt“ – šį portalą pirmąjį paminėjo 16,9 proc. respondentų. Nedaug nuo šios pozicijos atsiliko ir „Senukai.lt“. Puslapis pirmu numeriu buvo paminėtas 16,5 proc. kartų. Kiek didesnis atotrūkis skiria ketvirtąją ir penktąją poziciją – pastarojoje liko „Topocentras.lt“ svetainė, kurią kaip pirmą pasirinkimą įvardijo 6,6 proc. apklausos dalyvių.

Šeštoje vietoje su 5,7 proc. paminėjimų liko „Aboutyou.lt“, septintoje – „Knygos.lt“ (4,5 proc.). Aštuntą poziciją užėmė „Eavalyne.lt“ (3,6 proc.), devintąją – „Eurovaistine.lt“ (3,3 proc.), o dešimtąją – „Rde.lt“ (3,2 proc.).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis