Didins konkurencingumą
Produkto ar paslaugos sertifikatas tiek užsienio, tiek vietinės rinkos partneriams geriausiai įrodo, kad įmonės produktas ar paslauga atitinka aukščiausius kokybės standartus. Tačiau gauti dokumentą, užtikrinantį pozicijas vietinėje rinkoje ir atveriantį kelius į užsienį, nėra taip lengva.
Sertifikatai gaminiams suteikiami tik specialiose laboratorijose atlikus gaminių testus, o tai neretai – itin brangi paslauga, įmonėms tampanti per didele našta.
Sertifikatai gaminiams suteikiami tik specialiose laboratorijose atlikus gaminių testus, o tai neretai – itin brangi paslauga, įmonėms tampanti per didele našta.
Tam, kad Lietuvos įmonėms būtų lengviau sertifikuoti savo produktus ir pateikti juos tarptautinei rinkai, ir buvo sukurta Ūkio ministerijos administruojama ES fondų priemonė „Expo sertifikatas LT“. Įgyvendinant priemonę ketinama finansuoti mažų, labai mažų ir vidutinių įmonių gaminamų ir planuojamų eksportuoti produktų sertifikavimą.
ES investicijų į kokybiškų produktų sertifikavimą poreikis pasijuto iš karto – paraiškų sulaukta daugiau, nei tikėtasi. Bendrovių, norinčių sertifikuoti savo gaminius ir brautis į kitas rinkas, buvo tiek, kad teko didinti planuotų skirti investicijų sumą – nuo 600 tūkst. iki 1,146 mln. eurų.
Sertifikato nauda „Expo sertifikatas LT“ priemone pasinaudojusios įmonės neabejojo. Pasyvios priešgaisrinės saugos lyderės Lietuvos rinkoje „Fire Experts“ vadovas Andrius Lukošius teigė, kad gaminių sertifikato įmonei prireikė, nes ji siekia būti konkurencinga ir teikti kokybiškas paslaugas tiek Lietuvoje, tiek užsienyje.
Įmonei bus postūmis
Priešgaisrinių sistemų montavimo ir gaisrinės saugos projektavimo paslaugas teikiančios ir priešgaisriniais produktais bei dalimis prekiaujančios įmonės vadovas apie galimybę pasinaudoti „Expo sertifikato LT“ priemone sužinojo iš internetinių pranešimų.
„Gauti finansavimą buvo nesudėtinga, tai tipinė procedūra – reikia pateikti dokumentus LVPA. Kadangi investicijas gauname ne pirmą kartą, jau turime reikalingos patirties. Sertifikato, tiesa dar neturime, tai yra projekto tikslas“, – kalbėjo „Fire Experts“ vadovas.
Pagal priemonę „Expo sertifikatas LT“ finansuotą projektą, Andriaus Lukošiaus teigimu, įmonė tik pradeda įgyvendinti, tačiau siekis ambicingas – sukurti ir sertifikuoti ekogesintuvą.
Anot A.Lukošiaus, įgyvendinus tokius planus, pavyktų ne tik pateikti savo klientams naują produktą, bet ir stiprinti prekinį ženklą. „Siekiame padidinti savo prekinio ženklo „Firex“ produktų grupę. Su partnerių pagalba ketiname pradėti naujo produkto gamybą. Tai leistų plėsti įmonės gamybinę bazę bei didinti darbuotojų skaičių“, – apie artimiausius žingsnius kalbėjo verslininkas.
„Fire Experts“ vadovas tikisi, kad šie žingsniai padės įmonei atrasti kelius į naujas rinkas ir taps puikiu postūmiu įmonei dar smarkiau judėti į priekį.