Automobilių gamyba Vokietijoje per antrąjį praėjusių metų pusmetį sumažėjo beveik trečdaliu. SEB banko ekonomistų teigimu, iš pradžių atrodė, kad tai laikina, kad „dyzelgeito“ skandalą išgyvenęs verslas greitai prisitaikys prie naujų taršos reikalavimų. Bet gamybos apsukos į ankstesnį lygį kol kas taip ir negrįžo.
Lietuvoje pasaulinėms automobilių korporacijoms detales, komponentus arba ir visą transporto priemonę, 2016-ųjų duomenimis, gamino apie pusšimtis įmonių.
„Mūsų šalyje inžinerinė pramonė, ji yra detalių tiekėja tiek Vokietijai, tiek kitoms euro zonos šalims, nes automobilių gamyba ne vien tik Vokietijoj, bet ir kitose Europos Sąjungos šalyse taip pat yra sumažėjusi. Todėl yra rizika, kad automobilių gamyba gali nesugrįžti į tokį lygį, koks buvo prieš metus, dvejus. Ką tai reikštų? Kad gali nukentėti mūsų inžinerinės pramonės įmonių užsakymai“, – pastebėjo SEB banko ekonomistas Tadas Poviliauskas.
Daugiau automobilių, anot ekonomisto, dabar perkama tik JAV, bet ten pageidaujama kitokių automobilių nei gamina europiečių koncernai.
Kinijoje, kuri yra pagrindinė euro zonos automobilių rinka, pernai automobilių pirkimas krito pirmąkart per du dešimtmečius. Baiminamasi, kad nuvilianti naujų užsakymų statistika padarys įtaką visai Vokietijos ekonomikai.
Pernai jos BVP augo 1,5 proc., prognozuojamas šiemetinis – vieno proc.