Pagrindiniu švenčių akcentu tampančios eglutės šiemet dar populiaresnės. Pasak Vilniaus miškų urėdijos medelyno viršininkės, žmonės šiemet rinktis Kalėdų simbolio suskubo anksčiau nei pernai.
„Šiemet prekyba prasidėjo dar anksčiau ir pardavėme jau apie pusę planuoto kiekio – maždaug 500 eglučių. Populiariausios išlieka apie 2 metrų ir šiemet žmonės jau reikalauja didelių vazonuose“, – sako Vilniaus miškų urėdijos medelyno viršininkė Reda Konstantinavičienė.
Jeigu kalbame apie prekybininkus, tai manau, kad šventės jiems atneš daug džiaugsmų, – sakė Violeta Klyvienė.
Ji teigia, kad eglučių kainos panašios į pernai buvusias, pabrango tik kai kurios. O populiariausių kaina svyruoja tarp 20–30 Lt.
Ekonomistai sako, kad šiemet Kalėdos turėtų būti sotesnės, o prekybininkams atnešti didesnį pelną.
„Jeigu kalbame apie prekybininkus, tai manau, kad šventės jiems atneš daug džiaugsmų. Fundamentalūs ekonomikos rodikliai leidžia mums tikėtis, kad šiemet Kalėdoms žmonės išleis netgi daugiau pinigų negu praėjusiais metais. Nedarbo lygis mažėjo, augo darbo užmokestis, realios žmonių pajamos, po labai ilgos pertraukos, mažėjo kainos, mažėjo infliacija, t.y. tie fundamentalūs veiksniai, kurie įpučia to optimizmo ir skatina žmones vartoti ir leisti pinigus, ypatingai prieššventiniu laikotarpiu“, – teigiamus veiksnius vardija „Danske“ banko vyresnioji analitikė Violeta Klyvienė.
Pasak analitikės, pirkėjų optimizmui šiek tiek įtakos turėjo ir minimalios mėnesinės algos (MMA) pakėlimas.
„MMA pakėlimas turės poveikį ir vartojimui, galbūt ne tokį didelį, nes reikia įsivertinti. Taip pat MMA didinimas yra susijęs su ekonomikos skaidrėjimu, t.y. dalis tų pinigų iš šešėlio patenka į oficialią apskaitą, yra sumokami mokesčiai ir pan.“, – teigia ekonomistė V.Klyvienė.
Prekybininkai didžiausio gyventojų srauto tikisi šios savaitės pabaigoje, kada visi skubės pirkti maisto produktų, kas nespėjo – ir dovanų. Namų dekoravimo prekes vartotojai pirko prieš kelias savaites.
„Šiais metais tikimės panašių Kalėdų kaip ir pernai. Galbūt jos šiemet bus šiek tiek dosnesnės, geresnės, tačiau kažkokių ženklių pardavimų augimo, kad augtų palyginti su praėjusiais metais kelis kartus, tai tikrai nesitikime. Tačiau pirkėjų nuotaikos yra optimistiškesnės ir, palyginus tą patį laikotarpį, – savaitę iki švenčių – matome kelių proc. augimą“, – pardavimų skirtumus lygina „MAXIMA LT“ komunikacijos vadovė Renata Saulytė.
Analitikai sako, kad kaip ir kasmet nemažai skatinant ekonomiką prisideda ir emigravę lietuviai, kurie gimtinėje likusiems giminaičiams siunčia tiek dovanų, tiek pinigų.