Ekspertai: robotizacija Vokietijoje gali palikti be darbo 3,4 mln. žmonių

Dėl plataus skaitmeninių technologijų diegimo ir robotizacijos 3,4 mln. žmonių Vokietijoje iki 2022 metų gali likti be darbo, parodė Federalinės informacinių technologijų, telekomunikacijų ir naujosios žiniasklaidos įmonių asociacijos (BITCOM) tyrimas.
Robotė Sophia
Robotė Sophia / „Scanpix“/„Sipa USA“ nuotr.

„Taigi gali išnykti kas dešimta iš dabartinių 33 mln. darbo vietų“, – nurodoma tyrimo ataskaitoje, kurios ištraukas šią savaitę paskelbė vokiečių laikraštis „Frankfurter Allgemeine Zeitung“.

Tyrimo duomenimis, skaitmeninės technologijos kelia grėsmę kas ketvirtos įmonės, turinčios daugiau kaip 20 darbuotojų, išlikimui.

Komunikacijų srityje iš 200 tūkst. darbo vietų, buvusių 10-ojo dešimtmečio viduryje, iki dabar išliko vos 10 proc., pažymi BITCOM.

Pasak asociacijos vadovo Achimo Bergo, panašūs pokyčiai gresia bankams ir draudimo įmonėms, taip pat chemijos ir farmacijos sektorių įmonėms. Per artimiausius du dešimtmečius šiose srityse gali išnykti iki pusės profesijų.

Vokietija iki šiol nepajuto neigiamo skaitmenizavimo poveikio darbo rinkai, pažymi „Deutsche Welle“. Priešingai – daugelis įmonių skundžiasi, jog stokoja kvalifikuotos darbo jėgos.

Pavyzdžiui, Vokietijos mašinų ir pramoninės įrangos gamintojų asociacija (VDMA) įsitikinusi, kad skaitmeninės technologijos nekelia grėsmės.

„Šios technologijos leis gerokai padidinti darbo našumą beveik visose srityse“, – pažymima asociacijos pranešime.

Jos nuomone, pasikeis veiklos rūšys ir profesijų charakteristikos, tačiau galiausiai dėl skaitmeninių technologijų naujų darbo vietų atsiras daugiau, negu bus prarasta senųjų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis