Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Eksporto klubas – galimybė pažvelgti į užsienio rinkas kitomis akimis

Eksporto klubas – tai VŠĮ „Verslios Lietuvos“ organizuojamas renginys, kuris kviečia Lietuvos įmonių atstovus susipažinti su užsienio rinkų galimybėmis bei subtilybėmis. Kaskart Eksporto klubo žvilgnis krypsta vis į kitą rinką, o kartais užklysta ir į tokias lietuviams netradicines rinkas kaip Omano, Saudų Arabijos, Brazilijos ar Afrikos šalis. Renginyje patarimais dalijasi ne tik konkrečių rinkų ekspertai, bet ir jose jau įsitvirtinę verslininkai. Aptariami aktualiausi tų rinkų klausimai, kas itin praverčia ketinantiems įsiskverbti į vienos ar kitos šalies rinką, nes padeda išvengti kitų verslininkų jau padarytų klaidų. „Siekiame, kad įmonių atstovai neapsiribotų darbu su esamais verslo partneriais, bet nuolat domėtųsi apie potencialą svetur“, – vieną svarbiausių renginio tikslų įvardijo „Verslios Lietuvos“ Eksporto departamento direktorė Jurgita Butkevičienė.
Verslininkas
Verslininkas / „Fotolia“ nuotr.

Galimybė dalintis patirtimi

Seminarus apie eksporto rinkas „Versli Lietuva“ organizuoja jau ne vienerius metus, tačiau „Eksporto klubas“ kaip projektas startavo 2014 m. sausį. „Glaudžiai bendraudami su įmonėmis jaučiame nuolatinį naujausios informacijos, žinių apie potencialias verslo galimybės užsienyje poreikį. Antra vertus, turėdami platų partnerių, verslo kontaktų bei užsienio lietuvių tinklą užsienyje, sulaukiame informacijos, kas vyksta atskirose šalyse. Taigi šiuo projektu siekiame dalintis gauta informacija, skatinti Lietuvos įmonių eksporto rinkų diversifikaciją, patirties sklaidą ir kontaktų dalijimąsi.“, – priežastis, pastūmėjusias kurti Eksporto klubą, vardijo J.Butkevičienė.

Eksporto klubuose dalyvauja rinktų ekspertai, žinovai, kviestiniai svečiai iš užsienio ir tose rinkose įsitvirtinę lietuviai. Renginio dėmesys telkiamas į naujausias rinkų tendencijas, augimo potencialą, teisinį reguliavimą, prekybos barjerus, kultūrinius, socialinius ir politinius niuansus bei kitus verslui svarbius veiksnius.

Glaudžiai bendraudami su įmonėmis jaučiame nuolatinį naujausios informacijos, žinių apie potencialias verslo galimybės užsienyje poreikį.

„Taip pat šiuo projektu vienijame verslininkų bendruomenę ir skatiname juos dalintis patirtimi – tiek sėkmės istorijomis, tiek toje rinkoje padarytomis klaidomis. Pateikdami puikių įžvalgų, kokie verslo modeliai geriausiai pasiteisina konkrečioje šalyje, kaip bendrauti su tenykščiais verslo atstovais, kokią tinkamiausią įžengimo į rinką strategiją pasirinkti, jie padeda kitiems Lietuvos verslininkams nekartoti tų pačių klaidų“, – tikino „Verslios Lietuvos“ Eksporto departamento direktorė.

Renkamasi – pagal tendencijas

Kalbėdama apie tai, kokiais kriterijais remiantis pasirenkamos vienos ar kitos rinkos, J.Butkevičienė teigė, kad dažniausiai atsižvelgiama į pokyčius užsienio rinkose bei Lietuvos eksporto tendencijas. „Dažniausiai renkamės tas rinkas, kuriose pastebime naujų tendencijų arba kuriose atsiranda potencialas Lietuvos eksportui. Pavyzdžiui, Europos Sąjungai (ES) ir Kanadai pasirašius laisvos prekybos sutartį, kalbėjome apie verslo potencialą Kanados rinkoje, kadangi jau netrukus lietuviškiem produktams atsivers galimybės šioje patrauklioje rinkoje“, – kalbėjo „Verslios Lietuvos“ Eksporto departamento direktorė.

Dažniausiai renkamės tas rinkas, kuriose pastebime naujų tendencijų arba kuriose atsiranda potencialas Lietuvos eksportui.

„Panaši situacija buvo sulaukus signalų dėl planuojamų didelės apimties kelių tiesimo ir statybos projektų Švedijoje. Tada pasidalinti naujienomis apie Švediją Eksporto klube kvietėmės Švedijos transporto agentūros „Trafikverket“ atstovus“, – tęsė J.Butkevičienė. Pasak jos, neretai ryžtamasi pažvelgti ir į netradicines rinkas, kuriose Lietuvos verslas sunkiai įsitvirtina arba dar visiškai nedirba, stengiamasi ieškoti aktualios informacijos ir naudingų patarimų. Eksporto klube buvo aptariamos Brazilijos, kai kurių Persijos įlankos šalių, įvairių Afrikos šalių rinkos, renginių metu Lietuvos įmonės turėjo progą užmegzti kontaktus su atvykusiais kviestiniais pranešėjais iš šių šalių.

Traukia neformali diskusija

J.Butkevičienė pasakojo, kad pradinė idėja buvo rengti Eksporto klubus nedidelėms verslininkų grupėms, tačiau šie renginiai sulaukia vis didesnio susidomėjimo: „Per praėjusius metus „Eksporto klubuose“ apsilankė daugiau kaip 500 dalyvių, t.y. dvigubai daugiau nei buvo planuota. Daugiausia dalyvių pritraukė renginys apie Afrikos rinkas, taip pat ir JAV, Kinijos, Gruzijos, Kanados renginiai.“

„Verslios Lietuvos“ Eksporto departamento direktorė džiaugėsi, kad renginius itin teigiamai vertina verslo bendruomenė: „Sulaukiame padėkų ne tik dėl gautos naudingos informacijos, bet ir dėl renginio formos – įmones žavi galimybė neformalioje aplinkoje diskutuoti ir gauti atsakymus į rūpimus klausimus bei pajausti tos šalies dvasią per ypatingus akcentus renginio metu.“

Anot J.Butkevičienės, svarbiausia, kad po renginių įmonės įvertina realias savo produktų ar paslaugų eksporto galimybes, priima labiau pagrįstus sprendimus dėl įėjimo strategijos į naują rinką arba apsisprendžia dėl dalyvavimo tam tikrose užsienio parodose bei verslo misijose. Tačiau, anot „Verslios Lietuvos“ Eksporto departamento direktorės, ne ką mažiau, renginio dalyvius traukia neformalus bendravimas, kurio metu dažnai yra pasidalinama kontaktais arba iš karto apsvarstoma įėjimo į rinką galimybė bendromis jėgomis.

Vasario 26 d. planuojamas Eksporto klubas apie Vokietijos rinką, o renginio metu didelis dėmesys bus skiriamas įmonės rinkodariniams klausimams ir produktų adaptacijai būtent Vokietijos rinkai, taip pat planuojami renginiai apie Mongolijos, Pietų Korėjos bei tradicinę Danijos rinkas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos