Be ir taip kasmet didėjančių internetinės prekybos apimčių, koronaviruso pandemija dar labiau paskatino internetinių verslų kūrimosi tempus. Šią bangą pagavę Lietuvos verslininkai „Millaw kids“ ir „Forrest“ neapsigavo, pasiryžę imtis veiksmų būtent dabar. Pandemijos metu jų atidarytos elektroninės parduotuvės ir generuoja pelną, ir leidžia dalytis savo pamiltais produktais su kitais.
Abu verslus sieja tai, jog jų įkūrėjai teigia įkvėpimo sėmęsi iš tų dalykų, kurie daro laimingus juos pačius, bet gali pradžiuginti ir kitus.
Užkariavo užsienio mamų širdis
Rankų darbo drabužių parduotuvę vaikams „Millaw kids“ sukūrusi Milda Šimkuvienė sako iš pradžių net nesvajojusi, jog jos interneto svetainę pamėgs kitų šalių mamos. Daugiausiai prekių ji parduoda Belgijos, Prancūzijos, Olandijos ir Švedijos klientams.
„Mintį įkurti „Millaw kids“ brandinau gana ilgai, kol pagaliau išdrįsau tai padaryti. Su vyru auginame du berniukus, jie ir tapo mano didžiausiais įkvėpėjais“, – pasakoja ji.
Šiuo metu įmonės pardavimai auga, bendravimas vyksta ne tik su pavieniais klientais. Dėžės su unikalaus dizaino vaikiškais rūbais keliauja į parduotuves ne tik Europoje, bet ir Kinijoje bei Japonijoje.
„Mano sėkmės istorija yra labai paprasta: sūnūs išbando, nešioja ir nusifotografuoja su mano sukurtais rūbais. Mano vyras yra fotografas, todėl man lieka tik kurti drabužius ir kelti prekes į internetinę parduotuvę“, – kukliai apie pasiekimus pasakoja pašnekovė.
Norintiems pradėti savo veiklą ji pataria apsidairyti aplink, pasinaudoti tuo ir svarbiausia nebijoti pradėti: „Tik pradžia atrodo bauginanti, o vėliau ateina vis daugiau pasitikėjimo ir laisvės.“
Paklausta, ką darytų kitaip, jeigu reikėtų pradėti nuo pradžių, M.Šimkuvienė sako: „Nekeisčiau nieko, tiesiog būčiau pradėjusi dar anksčiau, nes tiek gerų emocijų ir atgalinio ryšio turbūt nesulaukčiau jokiame kitame darbe“. Ji prisipažįsta, jog savo veiklos net negali pavadinti darbu ar verslu, nes jaučiasi tiesiog gerai leidžianti laiką.
Sėkmės garantas – profesionali pagalba
M.Šimkuvienės pirmasis žingsnis savo verslo link buvo internetinės svetainės kūrimas.
„Labai mėgstu apsipirkti internetinėse parduotuvėse, todėl manau, kad šiais laikais fizinė parduotuvė net nėra būtina. Žinoma, pasvajoju ir apie tokią, bet interneto svetainė yra puiki galimybė pradėti, neinvestuojant didelių pinigų pačioje verslo pradžioje“, – pataria verslininkė.
Internetinių svetainių kūrimo platformos „Zyro“ vadovas Giedrius Zakaitis pastebi, kad didžiąją dalį lietuviškų verslų persiorientuoti į internetą privertė COVID-19 pandemija. „Tačiau pastebime, kad apie savo verslą internete vis drąsiau galvoja ir tie, kurie iki tol neturėjo patirties versle. Jie išsiskiria tuo, kad turi didžiulį norą mokytis ir suprasti kaip galima uždirbti internete. Mes stengiamės pradedantiesiems parodyti, kad sukurti elektroninę parduotuvę galima pačiam, tą pačią dieną kai gimė idėja.“ – sako G.Zakaitis.
M.Šimkuvienė sako svarsčiusi apie keletą svetainių ir elektroninės parduotuvės kūrimo platformų.
„Tiesiog dėliojau pliusus ir minusus, kol pasirinkau „Zyro“. Ji pasirodė labai patogi, nes turi daug dizaino šablonų. Žinoma, kaina taip pat buvo svarbi. Pavyko sutaupyti, viską dariau pati, nors supratimo apie internetinių puslapių kūrimą neturiu jokio“, – tęsia M.Šimkuvienė.
Ji džiaugiasi, jog sulaukė patarimų net dėl tokių niuansų, kaip mokėjimo ir pristatymo būdų pasirinkimas, ir tai paskatino nenuleisti rankų ir nemesti visko vidury kelio.
M.Šimkuvienės teigimu, internetinė parduotuvė padeda kurti tinkamą įvaizdį ir sekti srautus.
„Siūlau, jei tik yra vidinis noras ar svajonė pradėti – darykite tai kuo greičiau. Visada geriau pabandyti, nei palikti viską tik galvoje. „Zyro“ yra ir ideali starto vieta, ir pagalba, kuri nereikalauja didelių investicijų“, – sako ji.
Meilė ritualams: kai norisi kažko ypatingo
Lietuviškas internetinis butikas „Forrest“ – dar viena įkvepianti istorija, kuri įrodo, jog verslas gali išaugti ir iš noro tiesiog mėgautis kokybiškais gaminiais ir dalintis jais su kitais. Savo verslo sėkmės garantu įkūrėjai laiko nuoširdumą, kokybę ir estetiką.
Forrest.lt kviečia kurti savo mažus ritualus, kurie leidžia stabtelėti, pabūti čia ir dabar, ir pasimėgauti akimirka. Savo klientams jie siūlo aukščiausios kokybės kavą, laimingų bičių medų ir ekologiškomis žvakėmis kvepiančius namus.
Interneto butiko įkūrėja Emilija Tumasonė teigia, jog šio verslo istorija prasidėjo jai iš naujo pamilus kavą: „Teko sumažinti vartojamą šio gėrimo kiekį – iš įprastų 2-3 puodelių per dieną liko tik rytinis. Reikėjo išmokti vertinti šį ritualą, todėl kartu su vyru ėmėme ieškoti tobulo skonio, kuris jį papildytų.“
Gėrimo, kuris paverstų rytinį kavos puodelį dar malonesniu, paieškos E.Tumasonei ir jos vyrui Linui virto ir žaidimu, ir verslo kūrimo kelione. Paragavę vieną iš rūšių, atkeliavusių iš Londono, jie suprato, jog atrastu grynuoliu nori pasidalinti ir su kitais kavos mylėtojais.
Svajonę realizavo susikūrusi interneto svetainę
E.Tumasonė prisipažįsta, jog internetinės parduotuvės sukūrimas tapo lemiamu momentu, leidžiančiu svajonę paversti realybe.
„Iki svetainės paleidimo tai buvo labiau iš lūpų į lūpas keliaujanti idėja, neturinti „namų“ – platformos, kurioje būtų papasakota istorija ir pateikti pardavimui produktai“, – pasakoja ji. Elektroninė parduotuvė padėjo tiek didinti pardavimus, tiek formuoti prekės ženklo įvaizdį.
Pradedantiesiems verslininkams E.Tumasonė pataria turėti aiškią savo prekės ženklo koncepciją, istoriją, strategiją ir idėją. Ji taip pat pabrėžia, jog vizualinis svetainės apipavidalinimas yra vienareikšmiškai vienas svarbiausių dalykų.
„Kalbant apie Forrest.lt svetainės dizainą, smagu, kad sulaukėme ne vieno skambučio ir kreipimosi iš nepažįstamų žmonių, tiek Lietuvoje, tiek iš užsienio. Žmonėms patiko, kaip atrodo mūsų puslapis, jie klausinėjo, kokį šabloną naudojame“, – dalijasi ji.
G.Zakaitis sako, kad nors svetaines kurti patys su specialiomis platformomis žmonės ryžtasi vis dažniau, dėl elektroninių parduotuvių jie turi daugiau abejonių.
„Pamatę šią problemą, sukūrėme elektroninės prekybos gidą, kuris prieinamas verslininkams visame pasaulyje. Jame gausu patarimų visiems verslo etapams: nuo produkto ar paslaugos pasirinkimo, iki rinkodaros kampanijų optimizavimo“, – sako „Zyro“ vadovas.
„Statista“ duomenimis, COVID-19 pandemija išties nukreipė vartotojų žvilgsnius į internetą. Rekordas – 22 milijardai apsilankymų elektroninėse parduotuvėse – buvo pasiektas pasiektas pernai birželį.