„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

ERPB: investicija į konteinerių skirstymo centrą pavers Klaipėdą Baltijos jūros perkrovimo centru

Europos rekonstrukcijos ir plėtros bankas (ERPB), kartu su didžiausiu Lietuvos komerciniu SEB banku finansuojantis 65 mln. eurų (224 mln. litų) vertės tarptautinį konteinerių skirstymo centro projektą Klaipėdos uoste, sako, jog ši investicija pavers Klaipėdą Baltijos jūros perkrovimo centru.
Klaipėdos uostas
Klaipėdos uostas / J.Andriejauskaitės/15min.lt. nuotr

„Projekto nulemta geresnė uosto paslaugų kokybė ir apimtis paskatins prekybą Lietuvoje ir kaimyninėse šalyse bei sumažins išlaidas vartotojams. Šiuolaikiškas ir efektyvus konteinerių terminalas taip pat padės pagerinti Lietuvos eksporto pramonės konkurencingumą“, – pranešime spaudai sakė ERPB transporto direktorė Sue Barrett.

Tarptautinės laivybos kompanijos „Mediterranean Shipping Company“ valdoma krovos bendrovė „Klaipėdos Smeltė“ gruodį pasirašė 32,5 mln. eurų (apie 112 mln. litų) paskolos sutartį su ERPB bei tokios pat vertės sutartį – su SEB banku.

„Klaipėdos Smeltės“ vadovas Rimantas Juška sakė, kad terminalui tapus regioniniu centru, įmonėje bus sukurta apie 200 naujų darbo vietų, o tai gerokai sustiprins visą Klaipėdos jūrų uostą.

„Be to, patogi Klaipėdos geografinė padėtis kartu su puikia geležinkelių ir kelių jungtimi su NVS šalimis palengvins naujų logistikos galimybių atsiradimą – tai konteinerių pristatymas traukiniais ir jų vertės didinimas muitinės sandėliuose. Tiesioginis giluminių konteinerių gabenimas į Klaipėdą galiausiai perkels visą logistikos paslaugų komplektą į kitą lygį“, – pranešime sakė R.Juška.

„Komerciniai bankai šiandien nėra linkę rizikuoti, todėl tokios institucijos, kaip ERPB, yra palaima didelėms investicijoms į infrastruktūrą“, – pranešime sakė „Klaipėdos Smeltės“ akcininkės „Terminal Investment Limited“ finansų direktorius Tomas Van Eynde’as.

Šiuo metu daugelis krovinių, keliaujančių į Baltijos jūros uostus, gabenami laivais, kurie transportuoja konteinerius iš didesnių laivų, atvykstančių į Bremerhaveno, Roterdamo, Antverpeno ir Hamburgo uostus.

Išaugus Klaipėdos konteinerių aptarnavimo apimtims, pagrindiniai laivai galės atvykti tiesiai į uostą, kuris taps didžiausiu Baltijos regiono, Rusijos, Baltarusijos ir Ukrainos perkrovimo centru.

Klaipėdos uosto priklausomybės nuo laivų tiekėjų sumažinimas padės apkarpyti transportavimo išlaidas ir leis plėstis prekybai regione. Efektyvesnis krovinių judėjimas turėtų sumažinti anglies dvideginio išmetimą 50 tūkst. tonų per metus, rašoma ERPB pranešime.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs