Šie planai yra naujausias Briuselio žingsnis siekiant sukurti vadinamąją bendrą skaitmeninę rinką, kurioje 500 mln. ES gyventojų galės nebevaržomi pigiau pirkti prekes ir paslaugas užsienio internetinėse parduotuvėse.
Tačiau atskirą pasiūlymą JAV internetinės televizijos milžinus, tokius kaip „Netflix“ ir „Amazon“, priversti 20 proc. savo turinio Europoje skirti Europos filmams ir televizijos programoms, kritikai jau pavadino „prieštvaniniu“ ir protekcionistiniu.
Planus Briuselyje rengiamoje spaudos konferencijoje pristatys Europos Komisija. Kad jie įsigaliotų, juos turės patvirtinti valstybės narės ir Europos Parlamentas.
Pasiūlymuose numatoma uždrausti vadinamąjį geografinį blokavimą, kai vartotojai, norėdami užsisakyti paslaugas, tokias kaip automobilio nuoma ar kelionė, gali naudotis tik savo buveinės šalies svetainėmis ir negali pasinaudoti geresnėmis kainomis užsienio svetainėse.
Automatiškas vartotojų nukreipimas į svetainių versijas jų buveinės šalyje bus uždraustas, teigia agentūros AFP šaltiniai, susipažinę su Komisijos parengtais pasiūlymais.
Komisija siekia sudaryti palankesnes sąlygas apsipirkimui užsienio elektroninėse parduotuvėse, nes jos neseniai atliktas tyrimas parodė, kad internetu perkama ir parduodama vis daugiau prekių ir paslaugų, tačiau tarpvalstybinė prekyba internetu ES auga lėtai.
Internetu prekiaujantys mažmenininkai taip pat privalės prekes vartotojams parduoti visoje ES ir negalės vartotojams užkrauti prekių pristatymo išlaidų naštos, pridūrė šaltiniai.
Kvotos Europos turiniui
Siekdama pertvarkyti ES transliavimo taisykles, Komisija pareikalaus, kad užsakomųjų vaizdo paslaugų teikėjai, tokie kaip „Netflix“ ir „Amazon Prime“, 20 proc. savo turinio Europoje skirti Europos filmams ir televizijos programoms.
Kovoti su Holivudo dominavimu ypač siekia Prancūzija, kuri metų metus subsidijuoja savo nacionalinę kino pramonę, taikydama specialųjį mokestį privačiai valdomiems transliuotojams, kurie transliuoja daug JAV sukurto turinio.
ES taip pat tikisi apmokestinti JAV internetinės televizijos transliuotojus, kad galėtų surinkti daugiau lėšų Europos filmams ir televizijos laidoms finansuoti ir paremti Europos pramogų sektorių.
„Netflix“ yra pareiškusi, jog nenori prisidėti prie valstybių kino subsidijų, o jos prioritetas yra kurti savo turinį, be kita ko, ir Europoje.
Pasak ES šaltinių, Europoje sukurtas turinys jau sudaro daugiau kaip penktadalį „Netflix“ katalogo.