ES rengiasi pristatyti pasiūlymus dėl skaitmeninio mokesčio JAV technologijų milžinams

Europos Sąjunga (ES) trečiadienį pristatys pasiūlymus dėl skaitmeninio mokesčio JAV technologijų milžinams.
„Facebook“, „Google“
„Facebook“, „Google“ / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Šis specialusis mokestis papildys priemones, kuriomis 28 valstybes vienijanti Sąjunga siekia pažaboti Silicio slėnio milžinus, ir dėl jo prekybos ginčas, kuriame ES stojo prieš JAV prezidentą Donaldą Trumpą, gali dar paūmėti.

Pasiūlymus – o jais siekiama atgauti milijardus eurų iš visų pirma JAV korporacijų, kurios perkelia pelną iš vienos Europos šalies į kitą, siekdamos mokėti mažesnius mokesčius, – pristatys už ekonomikos reikalus atsakingas Europos Komisijos (EK) narys Pierre'as Moscovici.

Apie precedento neturintį mokestį technologijų bendrovėms bus paskelbta po svarbių ES antimonopolinių sprendimų, kurie „Apple“ ir „Google“ kainavo milijardus.

Komisijos mokestis, kuris, kaip manoma, sudarys apie 3 proc. pardavimų, bus taikomas įplaukoms iš skaitmeninės reklamos, abonentinių mokesčių ir asmens duomenų pardavimo.

ES agentūros taip pat turėtų sugriežtinti taisykles dėl duomenų privatumo.

Sąjungos mokesčių planas bus skirtas daugiausia JAV įmonėms, kurių metinė apyvarta pasaulyje viršija 750 mln. eurų (924 mln. JAV dolerių), t. y. tokioms kaip „Facebook“, „Google“, „Twitter“, „Airbnb“ ir „Uber“.

Su jomis konkuruoti besistengiantiems mažesniems Europos startuoliams mokestis nebus taikomas. Jo išvengs ir nuo abonentų skaičiaus priklausomos bendrovės, tokios kaip „Netflix“.

Briuselis siekia užkirsti kelią mokesčių vengimo strategijoms, kurias pasitelkia technologijų milžinai ir dėl kurių, nors jos ir yra teisėtos, ES vyriausybės negauna milijardų eurų pajamų.

„Priešiškas veiksmas“

Pagal ES įstatymus įmonės, tokios kaip „Google“ ir „Facebook“, savo pajamas gali deklaruoti bet kurioje pasirinktoje valstybėje narėje. Taigi jos renkasi mažus mokesčius taikančias šalis, kaip antai Airiją, Nyderlandus arba Liuksemburgą.

Pavyzdžiui, „Amazon“ veikia visame bloke, tačiau jos būstinė įsikūrusi nedideliame Liuksemburge, kuris įmonei yra pasiūlęs lengvatų, dėl kurių jai faktiškai taikomi nedideli mokesčių tarifai.

Europos Komisijos skaičiavimais, skaitmeninės įmonės realiai moka vidutiniškai vos 9,5 proc. mokestį, o tradicinės įmonės – vidutiniškai 23,3 proc. mokestį.

Tačiau technologijų milžinai nesutinka su šiais skaičiais, o planuojamą mokestį vadina „populistiniu ir klaidingu pasiūlymu“.

„Jungtinės Valstijos šį mokestį įvertins mažų mažiausiai kaip priešišką veiksmą jau prasidėjusiame prekybos kare“, – savo tinklaraštyje parašė mokesčių ekspertas Johannesas Beckeris, kurio žodžius savo „Twitter“ paskyroje pacitavo Kompiuterių ir ryšių pramonės asociacija.

Pagal ES planą įplaukos iš skaitmeninio mokesčio bus sąžiningai paskirstomos šalims, kuriose įmonės faktiškai veikia. Bus atsižvelgiama į įmonių veiklos tose šalyse lygį, o ne į gauto pelno lygį.

JAV iždo sekretorius Stevenas Mnuchinas praėjusią savaitę griežtai įspėjo Europą nekelti pavojaus svarbiam technologijų įmonių indėliui į JAV darbo vietų kūrimo ir ekonomikos augimo procesą.

„JAV griežtai prieštarauja bet kokių šalių pasiūlymams, pagal kuriuos išskiriamos skaitmeninės įmonės“, – pareiškė jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų