ES Teismas nagrinės Mokestinių ginčų komisijos prašymą dėl PVM

Europos Sąjungos Teisingumo Teismas (ESTT) nagrinės Lietuvos Mokestinių ginčų komisijos prašymą priimti prejudicinį sprendimą dėl pridėtinės vertės mokesčio (PVM) apskaičiavimo parduodant nekilnojamąjį turtą (NT).
Europos Teisingumo Teismas
Europos Teisingumo Teismas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Ginčas kilo dėl Valstybinės mokesčių inspekcijos reikalavimo pardavus pastatą patikslinti jo pirkimo PVM atskaitą laikant, kad perleistas turtas yra neapmokestinamas PVM, pranešė Mokestinių ginčų komisija.

Byloje bendrovė, perleisdama turtą kitai įmonei, pasirinko skaičiuoti PVM nuo perleidžiamo „seno“ NT, nuo kurio statybos užbaigimo praėjo daugiau kaip 24 mėnesiai. PVM įstatymas tokio pasirinkimo teisę sieja su pirkėjo PVM mokėtojo kodo turėjimu, tačiau sandorio sudarymo metu pirkėjas dar nebuvo įregistruotas PVM mokėtoju.

VMI akcentavo, kad PVM mokėtojo statusas yra būtina sąlyga, kad apmokestinamasis asmuo galėtų pasirinkti skaičiuoti PVM. Todėl įmonė, pardavusi seną pastatą, turėjo deklaruoti patikslintą ilgalaikio turto atskaitytą PVM sumą nuo ilgalaikio turto pardavimo iki PVM atskaitos tikslinimo pabaigos.

Turtą pardavusios įmonės teigimu, sąlyga, neleidžianti pasirinkti skaičiuoti PVM, kai prekės tiekiamos šalies viduje apmokestinamiems asmenims, ne PVM mokėtojams, yra PVM neutralumo ir laisvos konkurencijos principų pažeidimas, nesuderinama su Europos Sąjungos direktyvos tikslais bei ESTT praktika.

Mokestinių ginčų komisijos teigimu, nagrinėjant ginčą jai kilo abejonių dėl formalaus reikalavimo turėti PVM mokėtojo kodą, taip pat ar PVM direktyvos principus ir tikslus atitinka reikalavimas tikslinti perleisto NT įsigijimo PVM atskaitą dėl vienos sąlygos – pirkėjo PVM mokėtojo statuso nebuvimo, kai jis jį gavo vėliau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis