Estijos paslaugų eksporto augimas trečiąjį ketvirtį sulėtėjo

Estijos paslaugų eksportas trečiąjį ketvirtį, palyginti su tuo pat laikotarpiu pernai, galiojusiomis kainomis paaugo 1 proc., o importas padidėjo 3 proc., parodė šalies statistikos tarnybos ir centrinio banko antradienį paskelbti duomenys.
JANIS LAIZANS / REUTERS
JANIS LAIZANS / REUTERS

Paslaugų eksporto vertė siekė 2,8 mlrd. eurų, o paslaugų importo – 2,2 mlrd. eurų. Užsienio prekybos paslaugomis perteklius sudarė 557 mln. eurų.

Antrąjį ketvirtį paslaugų eksporto prieaugis buvo gerokai didesnis ir siekė 8 proc., o importas tuo laikotarpiu paaugo 2 procentais.

Estijos statistikos tarnybos analitikė Jane Leppmets (Janė Lepmec) sakė, kad trečiąjį ketvirtį prie paslaugų eksporto ir importo augimo daugiausia prisidėjo prekyba telekomunikacijų, kompiuterinėmis ir informacinėmis paslaugomis.

„Tai viena pagrindinių Estijos paslaugų eksporto ir importo kategorijų. Šioje kategorijoje trečiąjį ketvirtį vėl dominavo kompiuterinio programavimo ir konsultavimo paslaugų eksportas ir importas“, – pridūrė ji.

Trečiąjį ketvirtį daugiausiai eksportuota kitų verslo paslaugų (759 mln. eurų), telekomunikacijų, kompiuterinių bei informacinių paslaugų (673 mln. eurų) ir transporto paslaugų (578 mln. eurų), o daugiausiai importuota – kitų verslo paslaugų (631 mln. eurų), transporto paslaugų (574 mln. eurų) ir telekomunikacijų, kompiuterinių bei informacinių paslaugų (452 mln. eurų).

Pagrindinės paslaugų eksporto rinkos – Suomija, JAV ir Švedija, o importo – Suomija, Lietuva ir Vokietija.

Eksportas labiausiai išaugo į JAV, Liuksemburgą ir Airiją, importas – iš Airijos, JAV ir Lietuvos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis