Anot aljanso, savo nuomonę ESTT generalinis advokatas pateikė antradienį.
TTLA vadovas Povilas Drižas sako, kad vilkikų grąžinimo reikalavimas turi būti atšauktas nelaukiant teismo sprendimo.
„Nuo pat 2020 metų Lietuvos ir ES institucijas aktyviai raginome situaciją taisyti nedelsiant, nelaukiant teismo sprendimo. Mūsų pateiktos įžvalgos dėl pasekmių ekonomikai ir aplinkosaugai pasitvirtino“, – pranešime sako P. Drižas.
Aljanso skaičiavimais, vilkikų grąžinimas vien Lietuvos transporto sektoriaus kasmetines sąnaudas didina daugiau nei 620 mln. eurų, tuo metu papildomos anglies dvideginio emisijos sudaro 300 mln. tonų per metus.
Pasak P. Drižo, šis mobilumo paketo apribojimas Lietuvai yra itin skausmingas, nes tarptautiniai pervežimai apima apie 90 proc. visų šalies transporto įmonių paslaugų, siekį panaikinti reikalavimą palaikė Vyriausybė.
„Susisiekimo ministerija ir Vyriausybė palaikė Lietuvos transporto ir logistikos sektoriaus poziciją ginti šalies ekonominius interesus ir apsaugoti vežėjų verslą nuo nelygių konkurencijos sąlygų. Tuo pačiu siekiama užtikrinti, kad Lietuvos vežėjai nepatirtų diskriminacijos ir kad jų atžvilgiu nebūtų taikomi nepagrįsti ir neproporcingi reikalavimai, suteiksiantys konkurencinį pranašumą kitų šalių vežėjams vieningoje ES rinkoje“, – teigia P. Drižas.
Generaliniai ESTT advokatai padeda teismui apsispręsti savo nešališka ir nepriklausoma išvada dėl pateiktų bylų.
Šiuo atveju savo teisinėje nuomonėje generalinis advokatas nepalaikė valstybių pareiškėjų ieškinių dėl kitų ginčijamų nuostatų ir siūlė palikti galiojančias nuostatas dėl vairuotojų komandiravimo taisyklių taikymo tarptautinio vežimo ir kabotažo operacijoms, taip pat palikti galiojantį draudimą vilkiko kabinoje atlikti reguliarų arba ilgesnį kaip 45 valandų poilsį.
Skundą dėl mobilumo paketo ESTT yra pateikusios Lietuva, Rumunija, Bulgarija, Lenkija, Vengrija, Malta, Kipras, Estija ir Latvija.
Galutinį sprendimą sujungtose bylose dėl Mobilumo paketo nuostatų teisėtumo dar turės priimti ESTT teisėjų kolegija.
Mobilumo paketas – tai 2020-ųjų liepą paskelbtas ES teisės aktų rinkinys, susijęs su kelių transporto reguliavimu Bendrijoje. Jį palaikė Italija, Prancūzija, Nyderlandai, Danija, Vokietija, Liuksemburgas, Švedija, Graikija ir Austrija.