Estų ekonomistas: Baltijos šalys priklauso nuo Latvijos

Pirmasis 2010 metų ketvirtis bus lemiamas Baltijos šalių ekonomikoms. Jų ateitis priklausys nuo silpniausios grandies – Latvijos, įsitikinęs ekonomistas Hardo Pajula, dėstantis ekonomiką ir finansus Estijos verslo mokykloje.
Baltijos šalys
Baltijos šalys / Kęstučio Vanago/BFL nuotr.

„Baltijos jūros regione esančių šalių ekonomikos atsigaus sparčiau, nei mes tikėjomės. Finansų ir verslo organizacijos gerina savo prognozes. Kaip rodo SEB banko prognozės, Baltijos šalys atsigaus jau 2010-aisiais, o vidutinis augimas bus 1,6 procento. Pats faktas, kad SEB gerina prognozes, yra labai padrąsinantis“, – H.Pajulą cituoja interneto svetainė Balticbusinessnews.com.

„Didžiausias klausimas – kaip Baltijos šalys pasiruošusios naujam augimui“, – sakė ekonomistas. Jis priminė, kad nedarbo lygis, kuris anksčiau neviršijo 7, dabar yra perkopęs 13 procentų visose trijose Baltijos šalyse. Nuo 2004-ųjų Estijoje buvo sukurta 62 tūkst. naujų darbo vietų, dabar jų neliko. Latvijoje per metus išnyko 180 tūkst. darbo vietų.

H.Pajulos teigimu, visos trys vyriausybės privalo vykdyti reformas, kurios gali būti skaudžios šalių ekonomikoms. „Antrąjį ketvirtį vyriausybės sektoriaus deficitas visose šalyse, kartu sudėjus, siekė 1,4 mlrd. eurų. Toks spartus blogėjimas reikalauja didelių reformų“, – tikina ekonomistas.

„Geroji pusė yra ta, kad devalvacijos rizika Estijoje susilpnėjo. Tačiau situacija Latvijoje blogėja, rizika gali grįžti. Ateinantis ketvirtis bus labai svarbus Latvijai“, – aiškino jis.

Ekonomisto teigimu, įsivesti eurą Estija gali anksčiau nei manoma. Tačiau esą svarbu nepamiršti rizikingos situacijos Latvijoje ir būti pasiruošus. H.Pajula aiškino, kad Estija suvaldė ekonominę krizę ir tuo skiriasi nuo Lietuvos bei Latvijos. „Aš manau, kad mums padėjo šiaurietiškos disciplinos įtaka“, – sakė jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis