Europos akimis Lietuva – šinšilų augintojų kraštas

Brangiakailių žvėrelių šinšilų eksportas Lietuvos ekonomikai kasmet duoda iki 26 milijonų eurų pajamų. Apie tai balandžio pabaigoje Vokietijoje, kasmetiniame FUR EUROPE organizacijos rengiamame kailinių žvėrelių auginimo verslo atstovų suvažiavime kalbėjo Tradicinės atsakingos gyvūnų auginimo verslo asociacijos TAGAVA vadovas Tomas Gailius.
Šinšila
Šinšila / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

135 suvažiavime dalyvavusiems svečiams iš Europos, Kanados ir JAV  T. Gailius pristatė Lietuvą kaip modernią brangiakailių pramonę vystančią šalį, supažindino su asociacijos nuveiktais darbais bei išreiškė pritarimą FUR EUROPE naujai rengiamai šinšilų gerovę užtikrinsiančiai tarptautinei „WelFur“ programai.

Ateityje sieksime kailinių žvėrelių auginimo verslą įtraukti į prioritetinių veiklų sąrašą ir propaguoti verslą kaimiškose regionuose, – T.Gailius.

„Pastaruoju metu asociacija ypač sėkmingai vysto savo veiklą – tai matome iš brangiakailius žvėrelius auginančių ūkininkų pajamų bei augančio šio verslo populiarumo.

Šiuo metu  rengiame Geros šinšilų auginimo praktikos vadovą, bendradarbiaudami su Lietuvos sveikatos mokslų universitetu pradedame mokslinius tyrimus, skirtus optimaliems žvėrelių gerovės rodikliams nustatyti, taip pat ateityje sieksime kailinių žvėrelių auginimo verslą įtraukti į prioritetinių veiklų sąrašą ir propaguoti verslą kaimiškose regionuose“, – sakė TAGAVA vadovas T.Gailius.

Tikėtina, kad prie WelFur programos vystymo prisidės ir į tarptautinę mokslininkų komandą bus pakviestas LSMU VET Akademijos dr. Paulius Matusevičius. Jis šiuo metu planuoja atlikti svarbų šinšilų narvų dydžių tyrimą.

Užima 2 proc. Europos rinkos

Bendras brangiakailių eksportas Lietuvos ekonomikai, remiantis tarptautinio Kopenhagos aukciono duomenimis, kasmet duoda iki 125 mln. eurų pajamų, iš jų šinšilų ūkiai – apie 26 mln. eur.

Dabartiniu metu Lietuva užima maždaug 2 proc. Europos ir 1,2 proc. pasaulinės brangiakailių rinkos. Nė viena kita Lietuvos žemės ūkio sritis tokiais rezultatais nepasižymi. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis