Už Mobilumo paketo nuostatas Europos Parlamento Transporto komitetas nubalsavo antradienio popietę.
„Transporto ir turizmo komitetas patvirtino kompromisinį susitarimą dėl krovinių vežimo užsienyje ir vairuotojų darbo sąlygų“, – pranešė Europos Parlamento biuras.
Už naujas vairuotojų komandiravimo, poilsio ir periodiško grįžimo į registracijos šalį taisykles balsavo 27 parlamentarai, 17 balsavo prieš, penki susilaikė. Vienintelis transporto ir turizmo komitetui priklausantis lietuvis – Petras Auštrevičius, balsavime nedalyvavo.
Po balsavimo komitete, dėl tolesnio Mobilumo paketo likimo bus sprendžiama Europos Parlamento plenariniame posėdyje.
Vienintelis transporto ir turizmo komitetui priklausantis lietuvis – Petras Auštrevičius, balsavime nedalyvavo.
Didžiausius ginčus kelia įpareigojimas vežėjus grąžinti vilkikus į registracijos šalį kas aštuonias savaites.
Lietuvos verslininkai ir Vyriausybės atstovai sako, kad griežtesnėmis taisyklėmis vežėjams Vakarų europiečiai siekia juos išstumti iš rinkos.
Kritikai teigia, kad vilkikų privalomas grąžinimas padidins taršą keliuose ir taip trukdys kovoti su klimato kaita.
Europos Komisija taip pat dar turėtų pateikti poveikio aplinkai vertinimą.
Naujų taisyklių iniciatoriai sako, kad jos padės kovoti su fiktyvių krovinių vežimo įmonių registravimu.
Priėmus naujas taisykles, per pusantrų metų valstybės narės turės jas perkelti į nacionalinę teisę.
Europos Komisija taip pat dar turėtų pateikti poveikio aplinkai vertinimą.
Diplomatinių šaltinių teigimu, be Lietuvos, vežėjų veiklą griežtinančiam Mobilumo paketui nepritaria dar aštuonios šalys – Latvija, Estija, Lenkija, Rumunija, Bulgarija, Vengrija, Kipras ir Malta, tačiau jų nepakanka blokuoti sprendimą.
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ teigia, kad dėl Mobilumo paketo Lietuvos transporto sektorius patirs didžiulius praradimus, kurie labiausiai paveiks smulkias įmones, be darbo liks beveik 35 tūkst. sektoriuje dirbančių asmenų.