EY tyrimas: tarptautinis verslas labiau pasikliauja savo jėgomis, o ne valstybių pagalba

Pasaulio ekonomika dėl koronaviruso pandemijos ir toliau susiduria su iššūkiais ir neapibrėžtumu, tačiau šiuo metu investuotojai į situaciją žvelgia pozityviau negu per pirmąją pandemijos bangą, rodo spalį profesinių paslaugų bendrovės EY atliktas Europos patrauklumo tyrimas.
Verslas
Verslas / 123RF.com nuotr.

EY ekspertų teigimu, pirmasis šokas baigėsi ir tarptautinis verslas prisitaiko prie aplinkybių bei aktyviai ieško priemonių, kaip padidinti savo konkurencinį pranašumą. Tuo tarpu valstybių nacionaliniai pagalbos verslui planai didiesiems investuotojams jau ne tokie svarbūs.

„Daugėja verslo persitvarkymo pavyzdžių, kai kurie sektorių lyderiai iššūkius priima kaip galimybę tobulinti savo veiklą ir įdiegti naujus sprendimus, išbandyti naujus verslo modelius ir sustiprinti pozicijas Europos rinkoje. Tai atsispindi ir investuotojų nuotaikose bei planuose, kurie nuo pavasario pasistūmėjo labiau teigiama linkme“, – pranešime žiniasklaidai sakė EY konsultacijų padalinio Baltijos šalyse vadovas ir partneris Linas Dičpetris.

„EY“ nuotr./Linas Dičpetris
„EY“ nuotr./Linas Dičpetris

Anot jo, nuoseklus verslo nuotaikų matavimas leidžia daryti prielaidą, kad verslo pasitikėjimas savimi auga: spalį jau tik trečdalis apklaustų užsienio investuotojų nurodė, kad jų verslo planams didelę įtaką turės nacionalinės ekonomikos skatinimo programos. Palyginimui, balandį valstybės stimulo svarbą akcentavo net 4 iš 5 arba 80 proc. apklaustų investuotojų.

Daugėja verslo persitvarkymo pavyzdžių, kai kurie sektorių lyderiai iššūkius priima kaip galimybę tobulinti savo veiklą ir įdiegti naujus sprendimus, išbandyti naujus verslo modelius ir sustiprinti pozicijas Europos rinkoje.

Pasak eksperto, prisitaikant prie naujos realybės labiausiai valstybės pagalbos reikėjo ir reikės smulkiam bei vidutiniam verslui, o ne didžiausiems rinkų žaidėjams ar tarptautiniams investuotojams, kurie turi išteklių ir pajėgumų veikti nenukrypstant nuo ilgalaikių strategijų.

EY duomenimis, žvelgdami į ateinančių 36 mėnesių perspektyvą staigių svyravimų dabar tikisi 41 proc. respondentų – tai yra mažesnis rodiklis negu balandžio mėnesį, kai iššūkių pilnesnę ateitį prognozavo 55 proc. apklaustų investuotojų.

Be to, dabar, priešingai nei pavasarį, kur kas didesnė įmonių dalis tikisi, jog verslui pavyks sklandžiai grįžti į įprastas vėžes, kai tik pasaulio ekonomika atsigaus – taip manančių respondentų skaičius nuo balandžio iki spalio padidėjo kone dvigubai – nuo 24 iki 41 procento.

Pavasarį EY skelbtas Europos patrauklumo tyrimas rodė, kad 9 iš 10 apklaustų tarptautinių įmonių vadovų 2020 metais tikisi investicijų mažėjimo ar atidėjimų. Pakartotinė apklausa rodo, kad vertinant šiuos metus investicijų mažėjimo ir atidėjimo geresniems laikams tikisi 7 iš 10 apklaustų tarptautinių įmonių vadovų.

EY ekspertai atkreipia dėmesį ir į tai, kad bent jau kol kas mažinti investicijas Europoje planuoja mažiau didžiųjų bendrovių negu per pirmąją COVID-19 bangą. Dabar tokios nuomonės yra 42 proc. investuotojų (pavasarį – 66 proc.).

Be to, nors ir nedaug, bet dešimtadalis apklaustų vadovų teigia, kad 2020 metais jų investicijų lygis net pakils. Per apklausą balandžio mėnesį taip manančių išvis nebuvo. Dar bemaž penktadalis (17 proc.) laikosi nuomonės, kad investicijų lygis Europoje šiemet turėtų išlikti nepakitęs.

Pasak L.Dičpetrio, apklausų duomenys indikuoja, kad kai kurie didieji investuotojai pasaulyje šiuo metu yra nusiteikę veikti gana agresyviai, nes yra įsitikinę, kad būtent dabar atsiveria geriausios galimybės laimėti.

„Tuo turime pasinaudoti ir mes. Baltijos šalių patrauklumui investuotojų akyse ir toliau didžiausią teigiamą įtaką daro gerai išvystyta ir pažangi šalių technologinė infrastruktūra ir ekosistema, kurios dažnu atveju leidžia pokyčius įgyvendinti greičiau negu Vakarų Europos įmonėse“, – sakė L.Dičpetris.

EY Europos investicinio patrauklumo tyrimas atliekamas bemaž 20 metų. Jo tikslas – padėti verslo organizacijoms pasirinkti investavimo kryptis, o vyriausybėms – panaikinti barjerus, trukdančius augti šalies ekonomikai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis