Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Facebook“ seka „Google“ pėdomis – neketina atlyginti Prancūzijos žiniasklaidai

JAV socialinių tinklų milžinė „Facebook“ penktadienį pareiškė, kad, nepaisydama naujų ES gretutinių teisių taisyklių, nemokės Prancūzijos žiniasklaidos įmonėms už nuotraukų, vaizdo įrašų ar teksto ištraukų rodymą kartu su nuorodomis į straipsnius, kuriais dalijasi vartotojai.
 „Facebook“ būstinė Menlo Parke
„Facebook“ būstinė Menlo Parke / „Scanpix“/AP nuotr.

Socialinės žiniasklaidos milžinė prisijungė prie „Google“, pasipriešinusiai ketvirtadienį Prancūzijoje įsigaliojusiam įstatymui, kurio tikslas – užtikrinti, kad naujienų leidėjams būtų atlyginta, jei interneto bendrovės demonstruos jų sukurtą turinį.

„Facebook“ tinkle straipsniai, kuriais dalijasi vartotojai, paprastai papildomi įtraukiant nuotraukų, teksto, vaizdo įrašų ištraukų ar autorių pavardes, nes tai veiksmingiau patraukia skaitytojų dėmesį ir juos paskatina spustelėti nuorodą.

„Facebook“ naujienų partnerystės Europoje direktorius Jesperas Doubas ketvirtadienį tinklaraščio įraše teigė, kad Prancūzijos žiniasklaidos grupės privalės duoti sutikimą tokiai praktikai tęsti.

Vėliau bendrovė patvirtino, kad leidėjams nebus mokamas atlygis už minėtomis priemonėmis papildytų nuorodų naudojimą. Tokiu būdu leidėjai neteks pajamų, kurias numatoma užtikrinti Europos Sąjungos (ES) įstatymais.

Jei jie nesutiks, „Facebook“ ketina pateikti tik paprastas nuorodas į straipsnius.

„Šiuo metu vyksta ir toliau tęsis mūsų derybos su prancūzų leidėjais, siekiant užtikrinti geriausią patirtį vartotojams ir tai, kaip galėtume tinkamai atlyginti savo partneriams“, – parašė J.Doubas.

„Facebook“ žengė šį žingsnį po to, kai penktadienį Jungtinėse Valstijose jos socialiniame tinke pradėjo veikti specialus skirtukas „Naujienos“, kuriame pateikiami organizacijų, su kuriomis bendrovė bendradarbiauja, straipsniai.

Bendrovė nurodė, kad sumokės už skelbiamas naujienas kai kuriems partneriams, tačiau smulkesnės informacijos dar nepateikė.

„Facebook“ vadovas Markas Zuckerbergas patiria vyriausybių ir reguliavimo institucijų spaudimą dėl dezinformacijos ir melagingų naujienų sklaidos socialinio tinklo platformoje ir yra pažadėjęs imtis naujų priemonių palaikyti „kokybišką žurnalistiką“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs