„Fitch“: politinė krizė Baltarusijoje daro neigiamą poveikį šalies bankų likvidumui

Baltarusijos bankų galimybės užsienio rinkose refinansuoti įsipareigojimus užsienio valiuta šiuo metu yra neaiškios, tačiau jie 2020 metų antrąjį pusmetį tebeturės galimybių gauti savo patronuojančiųjų bendrovių, o kai kurie – ir Rusijos bankų finansavimą, prognozuoja tarptautinė kredito reitingų agentūra „Fitch Ratings“.
Baltarusijos rubliai
Baltarusijos rubliai / 123RF.com nuotr.

Agentūros nuomone, ekonominio aktyvumo silpimas dėl koronaviruso ir galbūt dėl užsitęsusių politinių neramumų pakirs Baltarusijos bankų sektoriaus augimo perspektyvas.

Bendras bankų sektoriaus kapitalo pakankamumo koeficientas pirmojo pusmečio pabaigoje sudarė 16,8 proc. ir „Fitch“, atsižvelgdama į turto kokybės riziką, šį rodiklį vadina nuosaikiu.

Tačiau politinė krizė Baltarusijoje didina bankams kylančią finansinę riziką ir visų pirma daro poveikį jų finansavimui ir likvidumui, teigia agentūra.

„Kol kas indėlių nutekėjimas buvo valdomas, tačiau mes manome, jog indėlių kintamumas dabartinėje politinėje aplinkoje tebebus padidėjęs, kaip ir likvidumo poreikiai“, – rašoma „Fitch“ paskelbtame pranešime.

Agentūros reitinguojamų bankų duomenimis, bendras indėlių nacionaline ir užsienio valiuta nutekėjimas per pirmas tris rugpjūčio savaites svyravo nuo 1 iki 6 procentų.

Tuo tarpu likvidumo rizika yra visų pirma susijusi su galimais sunkumais Baltarusijos bankams siekiant gauti užsienio valiutos.

Baltarusijoje jau trečią savaitę tęsiasi krizė, kilusi po rugpjūčio 9 dieną įvykusių prezidento rinkimų, kurių laimėtoju šeštą kartą nuo 1994 metų buvo paskelbtas Aliaksandras Lukašenka.

Tačiau dalis visuomenės nepripažino rinkimų rezultatų, o valdžia ėmėsi smurto prieš nepatenkintus piliečius, kurie išėjo protestuoti į gatves. Šalyje tęsiasi protesto akcijos ir streikai, prie kurių prisijungė ir didžiausios įmonės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis