„Fitch Ratings“: Lietuva išlaiko aukštą kredito reitingą su stabilia perspektyva

Tarptautinė kredito reitingų agentūra „Fitch Ratings“ patvirtino 2020 m. sausį Lietuvai suteiktą „A“ ilgalaikio skolinimosi reitingą ir paliko stabilią perspektyvą, rašoma finansų ministerijos pranešime žiniasklaidai.
Verslas
Verslas / 123RF.com nuotr.

Agentūros ekspertų sprendimą dėl Lietuvos reitingo lėmė stipri institucinė sąranga ir patikima politinė sistema, palaikoma narystės Europos Sąjungoje. Lietuvos „A“ reitingas dar kartą patvirtina, jog tarptautiniu mastu mūsų šalis yra laikoma labai patikima ir atsakinga valstybe.

Nuo paskutinės peržiūros Lietuvos ekonominės perspektyvos pagerėjo. Po labai nedidelio sumažėjimo – tik 0,9 proc., 2020 m. „Fitch Ratings“ prognozuoja, kad ekonomika šiemet augs 4,5 proc., o 2022 m. – 4,1 proc.

„Fitch Ratings“ Lietuvos kredito reitingus paskutinį kartą buvo pagerinę 2020 m. sausį, kai ilgalaikio skolinimosi reitingas buvo pakeltas iš „A-„ į „A“.

Kita tarptautinė kredito reitingų agentūra „Standard & Poor’s“ Lietuvai yra suteikusi ilgalaikio skolinimosi reitingą „A+“ (stabili perspektyva), „Moody‘s“ – „A3“ (stabili perspektyva), „DBRS Morningstar“ – „A“ (stabili perspektyva).

Kredito reitingas – rodiklis, suteikiantis investuotojams (kreditoriams) koncentruotą informaciją apie skolininko gebėjimo vykdyti savo finansinius įsipareigojimus lygį. Aukštas kredito reitingas rodo mažesnę riziką, kad skolininkas (emitentas) nevykdys įsipareigojimų, ir atitinkamai mažesnę skolinimosi kainą.

„Fitch Ratings“ bendrovė priklauso įtakingų kredito reitingo agentūrų grupei, tokių kaip „Standard & Poor's“ ir „Moody's Investor Service“. Kredito reitingams išreikšti jos vartoja tam tikrą klasifikaciją ir simbolius bei nustato kredito vertę besiskolinančioms valstybėms ir bendrovėms naudodama standartizuotus kredito reitingus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis