AB „flyLAL Group Services“ generalinio direktoriaus Lino Dovydėno teigimu, įsigijus AB „Lietuvos avialinijas“ (LAL) atsirado daug kontaktų ir veiklos idėjų, kurias buvo galima išplėtoti iki savarankiškai veikiančių verslo vienetų. Darbuotojų skaičiumi „Lietuvos avialinijos“ lenkė daugelį kitų panašių oro bendrovių – buvo smarkiai išplėstos įvairios vidinės tarnybos, aptarnaujančios tik savo bendrovę, teigiama išplatintame pranešime.
„Bilietų kasos, nuosavas antžeminio aptarnavimo departamentas, ūkio dalis – neturėdami „išorinių“ klientų šie padaliniai ne tik nenešė tuometinei oro bendrovei pelno, bet ir jų veiklos vidinė savikaina buvo gerokai didesnė, nei perkant analogiškas paslaugas rinkoje. Minėtus padalinius reikėjo valdyti ir administruoti – visa tai atitraukdavo dėmesį nuo pagrindinės skrydžių veiklos.
Pasak L.Dovydėno, iki privatizavimo „Lietuvos avialinijos“ vykdė tik skrydžių ir dalį techninio aptarnavimo paslaugų. Tačiau aviacijos industrijoje yra daug veiklos sričių, kurių LAL niekada nevykdė, o prireikus naudojosi jomis kaip klientas. Steigiant naujų paslaugų įmones buvo siekiama sėkmingai plėtoti perspektyvias verslo sritis, su kuriomis buvo susipažinta įžengus į aviaciją. Naujų veiklos sričių sukūrimas reikalavo ne tik daug laiko, energijos, papildomų specialistų, tačiau ir investicijų. Į skirtingas aviacijos paslaugas teikiančioms įmonėms bankai ir akcininkai bendrai paskolino daugiau nei 250 mln. Lt.
Dabar 80 proc. pajamų atneša „išoriniai“ klientai, dar 20 proc. sudarė pajamos, gautos iš „flyLAL - Lithuanian Airlines“ aptarnavimo.
Pažymėtina, kad verslo pasaulyje įmonių kūrimas yra įprasta veiklos organizavimo forma. 2001-2007 metais buvę „Lietuvos avialinijų“ darbuotojai yra įkūrę ar vadovauja įvairioms aviacijos paslaugų įmonėms, turinčioms Lietuvos Civilinės Aviacijos sertifikatus. Konkretūs tokių įmonių pavyzdžiai: 2001 metais įkurta techninės priežiūros organizacija „Aviavilta“, kuriai vadovauja buvęs LAL darbuotojas Viktor Kostenko; 2004 metais įkurtas mokymų centras „Sabenavita“, vadovaujamas buvusio LAL skraidymo vadovo V.Razgaičio; 2007 metais įkurta mokymo įstaiga, kuruojama buvusio LAL darbuotojo V.Lučinsko; 2005 metais įkurta lėktuvų remonto įmonė „Baltic maintenance“, kuriai vadovauja buvęs LAL darbuotojas I.Gavrilenko. Paminėtos įmonės – tai tik kelios panašiu būdu sukurtos aviacijos paslaugų bendrovės, dalis kurių veikia pelningai. Kiek yra žinoma, nė vienas iš šių įmonių vadovų neinvestavo analogiškų sumų, kaip „flyLAL Group Services“.
Per du metus įsteigus septynias naujų paslaugų bendroves, buvo sukurta aviacijos paslaugų įmonių grupė AB „flyLAL Group Services“. Jos valdomos bendrovės pradėjo teikti tarptautinius reikalavimus atitinkančias paslaugas, kurių didžiosios dalies iki tol „Lietuvos avialinijos“ neturėjo. Tokiu būdu, pasinaudodamos paskolomis, veikti pradėjo UAB „Baltic Ground Services“, UAB „BPC Travel“, UAB „Passenger Terminal“, AB „Avia Asset Management“, UAB „flyLAL Charters“ ir AB „flyLAL Technics“, UAB „flyLAL Training“. Naujų investicijų dėka šios įmonės išplėtojo tokias paslaugas, kaip lėktuvų įsigijimas ir nuoma, kelionių agentūrų veikla, antžeminis aptarnavimas, užsakomųjų skrydžių vykdymas su specialiai tam įsigytais lėktuvais, lėktuvų techninis aptarnavimas. Savarankiškai veikiančios įmonės per trumpą laiką sugebėjo pritraukti dešimtis klientų iš Lietuvos ir užsienio. Dabar 80 proc. pajamų atneša „išoriniai“ klientai, dar 20 proc. sudarė pajamos, gautos iš „flyLAL-Lithuanian Airlines“ aptarnavimo.
„Kurdami įmones sugebėjome bankams ir privatiems investuotojams parodyti, kad didelių investicijų reikalaujantis aviacijos verslas turi plačias perspektyvas“, – teigia L.Dovydėnas. Pasak grupės vadovo, kruopščiai parengti verslo planai ir paskaičiavimai įtikino bankus ir investuotojus, kad gavus reikiamas investicijas Lietuvos įmonės bus pajėgios sėkmingai konkuruoti tarptautinėje rinkoje“.