Pasak Orlaivių palydovų profesinės sąjungos pirmininkės Ritos Kairienės, apie 100 „flyLAL“ lakūnų ir per 140 stiuardų nuo pirmadienio yra prastovose. „Tai reiškia, kad žmonės gauna tik minimalų atlyginimą. Stresas didžiulis, juo labiau, kai ateitis yra miglota“, – pasakojo R.Kairienė. Anot jos, darbuotojai vis dar turi vilčių, kad „flyLAL“ imsis gelbėti valstybė. „Priešingu atveju 360 žmonių tiesiog liks be darbo“, – apgailestavo R.Kairienė.
Miglota ateitis
Optimizmu nedvelkia ir Lietuvos civilinės aviacijos lakūnų asociacijos nuotaikos. Pasak asociacijos pirmininko Nikolajaus Zaicevo, „flyLAL“ dirbančių lakūnų padėtis – nepavydėtina. „Jau spalį 22 „flyLAL“ lakūnai neteko darbo, nes buvo atsisakyta vieno įmonės orlaivio. Tuomet kreipėmės į „flyLAL“ vadovybę, kad žmonėms būtų pasiūlytos darbo vietos kitose bendrovės įmonėse, deja, tai nebuvo įgyvendinta“, – sakė N.Zaicevas.
Anot jo, šiuo metu ir užsienio skrydžių bendrovės patiria sunkumų, ir ten yra laisvų lakūnų, todėl įsidarbinti užsienyje būtų sudėtinga. „Lietuvos lakūnai kvalifikuoti, turi sukaupę didžiulę patirtį, išsilavinę. Būtų skaudu, jei šie žmonės liktų bedarbiais ar būtų priversti darbo ieškoti svetur“, – teigė N.Zaicevas.
Ieško alternatyvų
Lietuvos profesinės sąjungos „Solidarumas“ vadovė Aldona Jašinskienė teigia, jog alternatyvų galėtų pasiūlyti tiek „flyLAL“ vadovybė, tiek Susisiekimo ministerija. „Daliai darbuotojų buvo siūloma pereiti dirbti į kitas „flyLAL“ įmones, pavyzdžiui, „flyLAL Charters“. Tačiau darbo sutartys jiems pasiūlytos nebuvo, o „flyLAL“ sąskaitos areštuotos. Be to, algos yra neišmokėtos dar už gruodžio mėnesį“, – sakė A.Jašinskienė.
Jos teigimu, dar viena alternatyva darbuotojams galėtų tapti derybos su naujomis oro linijomis, kurių laukiama ateinant į Tarptautinį Vilniaus oro uostą (TVOU). „Su Susisiekimo ministerijos pagalba būtų galima derėtis, kad nauja skrydžių bendrovė įdarbintų bent dalį „flyLAL“ darbuotojų“, – svarstė A.Jašinskienė.
Pasak Orlaivių palydovų profesinės sąjungos pirmininkės Ritos Kairienės, apie 100 „flyLAL“ lakūnų ir per 140 stiuardų nuo pirmadienio yra prastovose.
Oro uosto valdžia tam pritartų. „Tai visai reali galimybė. Kai į Lietuvą atėjo skrydžių bendrovė „Ryanair“, jie pasamdė nemažai lietuviško personalo. Galbūt tai ir dabar galėtų tapti išeitimi „flyLAL“ darbuotojams“, – sakė TVOU atstovas spaudai Arūnas Marcinkevičius.
Tačiau, jo teigimu, kol kas dar nėra aišku, kokia skrydžių bendrovė uoste pakeis „flyLAL“.
Pasak susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio, nei „flyLAL“ stiuardų, nei lakūnų atstovai į ministeriją dėl susitikimo kol kas nėra kreipęsi. „Jei kreipsis, žinoma, kad tarsimės ir mėginsime spręsti problemas. Kol kas neaišku, kaip toliau vystysis Lietuvos aviacija, bet, be abejo, šie žmonės turi turėti galimybę įsidarbinti kitur“, – sakė E.Masiulis.
Atsakymų neturi
„flyLAL“ vadovai kol kas nesišvaisto jokiais pažadais. „Dabar lakūnams ir stiuardams paskelbtos prastovos. O dėl ateities kol kas sunku ką nors pasakyti, nes neaiški pačios įmonės ateitis“, – sakė „flyLAL“ komunikacijos vadovė Gintarė Rimkuvienė. Anot jos, viena iš alternatyvų yra kviesti žmones dirbti „flyLAL Charters“.
Nutraukė sutartis
Didžiosios Britanijos „Virgin Atlantic“ ir „British Airways“, Rusijos „Aeroflot“ bei Vengrijos „Malev“ vienašališkai nutraukė sutartis su „flyLAL-Lithuanian Airlines“. Bendrovė pranešė, kad buvę užsienio partneriai jungiamuosiuose skrydžiuose nebepripažįsta Lietuvos bendrovės bilietų, todėl keleiviams reikia įsigyti kitus bilietus savo kelionėms. „Malev“ ketina pasiūlyti keleiviams, kurie nebegali pasinaudoti „flyLAL“ bilietais, palankias skrydžių kainas per Budapeštą ir toliau.
Lietuvos įmonė teigia kol kas neturinti informacijos iš kitų savo partnerių – „TP Portugal“, Ispanijos „Iberia“ bei „Sri Lanka Airlines“.
Pati „flyLAL“ vienašališkai nutraukė sutartį su jos 100 proc. akcijų ketinusia įsigyti abejonių sukėlusia Šveicarijos „SCH Swiss Capital Holding“.