Tarp tokių sandorių leidinys mini, be kita ko, degalinių „Speedway“ tinklą, kurį JAV naftos perdirbimo bendrovė „Marathon Petroleum“ pardavė Japonijos mažmenininkei „Seven & I Holdings“ už 21 mlrd. JAV dolerių.
Milžiniški M&A sandoriai sudaromi aktyviausiai nuo 2007 metų, kuomet prieš finansų krizę rinkoje buvo stebėtas susijungimų ir perėmimų bumas, rašo „The Financial Times“. Aktyvumo M&A rinkoje augimas siejamas su bendrovių pasirengimu recesijai ir gaivinamais planais, kurie dėl koronaviruso pandemijos buvo atidėti.
Šešerius metus didėjęs aktyvumas M&A rinkoje dėl koronaviruso protrūkio nuslopo, rašo verslo leidinys. Bendrovės sustabdė tokių sandorių sudarymą, kad galėtų sutelkti dėmesį į savo verslo palaikymą, o investuotojai aktyvistai dėl pranašaujamų neigiamų pandemijos pasekmių ekonomikai elgėsi santūriai.
Tačiau, atsitiesus akcijų rinkoms, buvo grįžta prie daugelio sandorių planų.
„Refinitiv“ duomenimis, M&A sandorių bendra apimtis ir birželį, ir liepą viršijo 300 mlrd. JAV dolerių. Tuo tarpu balandį atitinkamas rodiklis siekė 100 mlrd. JAV dolerių, o gegužę – 130 mlrd. JAV dolerių.
JAV banko „Citigroup“ analitikė Alison Harding mano, kad aktyvumas M&A rinkoje tebebus didelis, nebent „įvyktų koks nors rimtas įvykis“, dėl kurio padėtis rinkoje iš esmės pasikeistų.
„Prognozuojame didelius strateginius perėmimus, taip pat sandorius tarp labiausiai nukentėjusių sektorių bendrovių, kurios apsikeis akcijomis, ir tiesioginių investicijų augimą“, – pareiškė ji.
Tuo tarpu Nestoras Paz-Galindo iš Šveicarijos banko UBS mano, jog kai kurios bendrovės sudaro sandorius, kad galėtų atlaikyti ekonominę krizę.
„Žmonės galvoja apie tai, kaip padidinti veiklos mastą ir atsparumą, ir tai skatina sudaryti M&A sandorius“, – pažymėjo jis.