G.Šimkus: centrinis bankas žada didinti kitų metų infliacijos prognozes

Nepaisant Europos Centrinio Banko sprendimų slopinti euro zonos infliaciją sparčiai didinant palūkanų normas, Lietuvos centrinis bankas žada didinti kitų metų šalies infliacijos prognozes, sako jo vadovas Gediminas Šimkus.
Infliacija
Infliacija / 123RF.com nuotr.

„Panašu, kad jos (infliacijos prognozės – BNS) vėl bus peržiūrėtos aukštyn, ypač kitiems metams“, – penktadienį susitikime su žurnalistais teigė G.Šimkus.

„Šiuo metu aplinkos netikrumas yra toks didelis, kad tradiciniai modeliai dažnai suklysta neįvertindami tam tikrų vienkartinių veiksnių poveikio. Tai matome ir infliacijos prognozėse“, – pridūrė LB valdybos pirmininkas.

Rugsėjį centrinis bankas prognozavo, kad metinė infliacija šiemet sieks 18,3 proc., o kitąmet – 8,4 proc. Statistikos departamentas skelbia, kad išankstinė metinė infliacija spalį siekė 22 procentus.

„Taip pat yra ir su ekonomikos augimu. Per ateinančius 10 metų gali būti ir pakilimų, ir susitraukimų. Po techninės recesijos seks ekonomikos atsigavimas“, – pridūrė G.Šimkus.

Jis pabrėžė, kad galima techninė recesija (kai du ketvirčius iš eilės fiksuojamas bendrojo vidaus produkto nuosmukis), tikėtina, nepaveiks griežtėjančios ECB politikos, todėl palūkanų normos nebus mažinamos.

„Techninė recesija savaime nereikštų palūkanų normų mažinimo. Ji dažnai sutapatinama su krize ir panašiai, tačiau turime nepamiršti, kad ekonomikoje svarbu ne tik BVP pokytis, bet ir kiti dalykai“, – sakė LB vadovas. .

Lietuvos bankas rugsėjį nepakeitė šių metų bendrojo vidaus produkto (BVP) augimo prognozės ir mano, kad jis sieks 2,1 proc. Kitąmet prognozuojamas 0,9 proc. BVP augimas – 2,5 punkto lėtesnis, nei manyta birželį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis