03 19 /12:30

G.Šimkus: PVM pajamų planas šiemet gali būti neįvykdytas

Valstybei sausį gavus mažiau pajamų iš pridėtinės vertės mokesčio (PVM) nei pernai, esama rizikos, kad šiemet gali būti nepasiektas jo surinkimo planas, sako Lietuvos banko (LB) vadovas.
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.
Gediminas Šimkus

„Lietuvos bankas mato riziką, kad 2024 metais biudžeto pajamų iš PVM planas gali būti ir neįvykdytas“, – spaudos konferencijoje antradienį sakė G.Šimkus.

„Tai labai svarbu dabartinių diskusijų apie papildomą gynybos finansavimą kontekste. Antras dalykas – sausio duomenys rodo, kad minėta rizika, deja, bet gali ir pildytis“, – pridūrė jis.

Finansų ministerija skelbė, kad sausį PVM gauta 722,3 mln. eurų – 10,6 proc. mažiau, tam įtakos turėjo mažesnės įplaukos už parduotus energijos produktus.

Iš PVM šiemet planuojama gauti 6,647 mlrd. eurų pajamų – 39 proc. visų biudžeto pajamų.

Pasak G.Šimkaus, esama rizikos nesurinkti apie 150 mln. eurų PVM, arba 0,2 proc. bendrojo vidaus produkto (BVP).

„Yra labai aiški tendencija infliacijos paūmėjimo laikotarpiu – valdžios sektoriaus pajamos iš PVM šovė aukštyn 2022 metais, kai infliacija buvo pasiekusi piką. (...) 2023 metais, kai infliacijos įkarštis išblėso, PVM pajamų prieaugis irgi subliuško“, – teigė LB valdovas.

„2024 metais šita dalis (kainų poveikis PVM – BNS) yra sumažėjusi ir nė iš tolo neprilygsta ankstesnių metų lygiams“, – pridūrė jis.

Apie tai, kad 2024 metais valstybė gali nesurinkti planuojamo pridėtinės vertės mokesčio (PVM), LB įspėjo dar pernai lapkritį svarstant šių metų valstybės biudžetą.

Finansų ministrė Gintarė Skaistė tuomet teigė, kad PVM surinkimo planą tikimasi įvykdyti, o kitu atveju nepriemoką kompensuotų didesnės pajamos iš kitų mokesčių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis