Jis žada, kad Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) išsakyta kritika bus aptarta su tarnybos atstovais trečiadienį. VPT, remdamasi Europos Komisijos išaiškinimu, dar penktadienį paragino Vyriausybę atsisakyti neskelbiamų derybų ir vykdyti pirkimus komunikacijai užtikrinant konkurenciją, išlaikant standartines procedūras.
„Kadangi Viešųjų pirkimų tarnyba viešai pakomentavo, kad mūsų pasirinktas pirkimo kelias galbūt ne visiškai yra teisingas, tai mes rytoj susitinkame su Viešųjų pirkimų tarnyba išsiaiškinti, kaip mes matome situaciją, kaip tarnyba mato situaciją“, – antradienį spaudos konferencijoje sakė premjero patarėjas, vadovaujantis Visuomenės informavimo grupei dėl koronaviruso.
G.Surplys aiškino, kad Vyriausybė sprendimus dėl draudimo įvažiuoti į miestus ir miestelius priėmė trečiadienį, o iki tol nebuvo aišku, kokie tiksliai bus ribojimai, tad kampaniją „likime namie“ nuspręsta vykdyti skubiai, siekiant, kad „kuo platesnė visuomenės dalis sužinotų apie tuos ribojimus“. Jo teigimu, kampanija apėmė keliasdešimt žiniasklaidos priemonių – tiek nacionalinę, tiek regioninę spaudą, interneto portalus.
„Turint omenyje, kad spauda atiduodama sakykime taip, dieną prieš, tai mums jau ketvirtadienį reikėjo turėti tuos pirkimus pasidarius. Tai dėl to, mūsų supratimu, sprendimas eiti per operacijų vadovo pavedimą ministerijoms, Vyriausybės kanceliarijai pirkti žiniasklaidos paslaugas, jis buvo tinkamas tam, kad mes galėtumėme kuo greičiau paslaugas įsigyti neskelbtinų derybų būdu iš daugelio žiniasklaidos priemonių, paskelbti tą informaciją visuomenei“, – tikino G.Surplys.
Paslaugas teigia perkantys iš visų
Premjero patarėjas pabrėžė, kad minėta kampanija buvo „tik pirmasis etapas“, o panaši informacija bus skelbiama ir vėliau. Vis dėlto G.Surplys sako negalintis atskleisti, kiek išleidžiama šioms paslaugoms.
„Negaliu nei šiuo metu, nei apskritai (atskleisti – BNS), kadangi etapų numatyta tikrai ne vienas, mes tiksliai negalime pasakyti, kiek tęsis karantinas, kiek bus būtina informuoti visuomenę apie Vyriausybės ar operacijų vadovo sprendimus. Tad sunku kažką pasakyti“, – kalbėjo Visuomenės informavimo grupės vadovas.
Jis tikina, kad atskirai nebuvo renkamasi, kuriose žiniasklaidos priemonėse skelbti informaciją ir buvo konsultuojamasi su žiniasklaidos asociacijomis.
„Esminis principas, kaip sumanytas šis žiniasklaidos pirkimas - mes nesirenkame žiniasklaidos priemonių. Mes turime kažkokias grindis, ar tai būtų tiražas, ar tai būtų skaitomumas, lankomumas, ar dar kažkas. Bet šiaip, mes perkame iš visų, kadangi suprantame ir sunkią žiniasklaidos padėtį“, – paaiškino G.Surplys.
„Kol kas sakyti, ar šis sumanymas tęsis, negaliu, kadangi turime sulaukti Viešųjų pirkimų tarnybos išaiškinimo“, – pridūrė jis.
VPT laikinoji vadovė Jovita Petkuvienė BNS sakė, kad neskubėti su viešaisiais pirkimais įsigyjant komunikacijos paslaugas ragina ir Europos Komisija (EK). Anot jos, EK pabrėžia, kad paprastesnės procedūros, galinčios sumažinti konkurenciją, siejamos su būtinaisiais įsigijimais, t.y. vaistais, medicinos, asmens apsaugos priemonėmis, tačiau ne informacine sklaida.