Galimas „Brexit“ be sutarties poveikis kelia nerimą ES verslui

„Brexit“ be sutarties pakenks ne tik Didžiajai Britanijai, bet ir daugeliui Europos Sąjungos (ES) įmonių, nes, atsiradus naujoms taisyklėms ir sienoms, atsiras ir kliūčių laisvam prekių judėjimui.
Eitynės prieš „Brexit“ Londone
Eitynės prieš „Brexit“ Londone / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Prekybos asociacijų vadovai savo narius paragino pasirengti blogiausiam ir nenustebti, jei tuo atveju, jeigu Didžioji Britanija kovo 29 dieną iš ES pasitrauks nesudariusi jokios sutarties dėl bent pereinamojo laikotarpio prekybos tvarkos, kils chaosas.

„Brexit“ be sutarties „Europos verslo bendruomenei yra visiškai nepriimtinas“, pareiškė Europos verslo konfederacijos „BusinessEurope“ vadovas Markusas Beyreris.

„Tai sukels chaosą ir sumaištį ir to būtina išvengti.“

Automobilių gamintojų pažeidžiamumas

Automobilių gamintojų tiekimo grandinės kerta Lamanšo sąsiaurį abiem kryptimis, o į Didžiąją Britaniją vežama apie 10 proc. žemyne pagaminamų transporto priemonių.

„Kartais tam tikros [automobilių] dalys sieną tarp Jungtinės Karalystės ir žemyno kerta penkis ar net šešis kartus“, – pareiškė banko „ING Diba“ ekonomistas Carstenas Brzeski.

Karti „Brexit“ piliulė vaistų gamintojams

Europos farmacijos pramonės ir asociacijų federacija (EFPIA) įspėjo, jog kietasis „Brexit“ „kelia labai realią, apčiuopiamą ir tiesioginę grėsmę pacientų saugai ir visuomenės sveikatai ir Jungtinėje Karalystėje, ir visoje Europoje“.

Analitikai aiškina, jog didžiausią tiesioginę grėsmę kels eilės pasienyje, dėl kurių gali sutrikti tiekimas. Be to, Jungtinėje Karalystėje ir ES veikiantys gamintojai nebepriklausys tai pačiai reguliavimo aplinkai, kurioje galiojo leidimų prekiauti vaistais tarpusavio pripažinimas.

Kelionių sektoriaus nuogąstavimai

Pagal naujausias ES gaires, kietasis „Brexit“ neturėtų pakenkti dabartiniams skrydžių tvarkaraščiams. Tačiau nuogąstaujama, jog tokio „Brexit“ atveju sektorius negalės visiškai patenkinti augančios kelionių paklausos.

„Dėl kietojo „Brexit“ gali būti apriboti skrydžiai. Dėl to bus prarasta svarbių ekonominių galimybių ir keleiviams gali tekti brangiau mokėti už keliones“, – įspėjo Tarptautinė oro transporto asociacija (IATA).

„Brexit“ be sutarties atveju keleiviai, persėdantys į kitus lėktuvus ES oro uostuose, gali būti dar kartą tikrinami ir dėl to gali vėluoti skrydžiai.

O uostams teks statyti arba plėsti patalpas, kuriose galima atlikti patikrinimus, ir taip pat rinkti įvairius mokesčius.

„Tinkamai parengę“ bankai

„Europos bankai yra tinkamai pasirengę ir toliau įgyvendina savo nenumatytų atvejų planus, kuriuos yra parengę dėl „Brexit“, – pareiškė Europos bankų federacijos vadovas Wimas Mijsas.

Tačiau išlaidos, kurių pareikalavo tokie parengiamieji darbai, nebuvo mažos ir kietojo „Brexit“ atveju dar padidės, pažymėjo bankininkai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų