„Atlikta neseniai įsteigtų įmonių analizė visų pirma paneigė mitą, kad per pirmuosius veiklos metus išgyvena tik nedaugelis naujai gimusių verslų. Realybėje ne tik išgyvenusių, bet ir savo veiklą tęsiančių įmonių skaičius yra pakankamai didelis – šiuo metu veiklą tęsia 2 iš 5 prieš kelerius metus įsteigtų įmonių“, – teigia „Swedbank“ Finansų instituto vadovė Jūratė Cvilikienė.
Kaip atskleidžia „Swedbank“ apklausa, pagrindiniai verslo pradžios iššūkiai yra susiję su pradiniu kapitalu ir veiklai reikalingos įrangos įsigijimu (65 proc.), klientų pritraukimu ir pardavimų didinimu (53 proc.) bei finansinių srautų valdymu (40 proc.).
J.Cvilikienė pastebi, kad tai labai suprantamos problemos, su kuriomis savo veiklos pradžioje susiduria daugelis verslų. Geriausiai šiuos naujų verslų iššūkius įveikti padeda tikslingas ir išankstinis pasirengimas, rašoma pranešime spaudai.
Daugiausiai sėkmingų verslų – sausį ir rugpjūtį
Analizuojant naujai registruotas įmones ir jų steigimo datą, matyti, kad metų sandūroje įsteigti verslai dažniau pergyvena pirmuosius dvejus veiklos metus. Sausio mėnuo, kuriam tik šiek tiek nusileidžia rugpjūtis, iš kitų metų mėnesių išsiskiria pagal didelę veiklą sėkmingai tęsiančių verslų dalį ir pagal bendrą įsteigtų įmonių skaičių.
Kaip rodo „Swedbank“ atlikta analizė, geriausia diena metuose steigti verslą, panašu, yra gruodžio 29-oji – net 64 proc. šią dieną prieš kelerius metus įsteigtų įmonių tęsia savo veiklą šiandien. Kitos dvi sėkmingos verslui datos yra sausio 6-oji ir rugpjūčio 31-oji – veiklą šiandien tęsia, atitinkamai, 60 proc. ir 49 proc. tomis datomis įsteigtų įmonių.
„Metų sandūra ir vasaros pabaiga gali būti tas simbolinis metas, kai verslus norintys įsteigti žmonės nusprendžia realizuoti savo planą ir atlieka verslo formalizavimo žingsnius. Tam gali būti ruošiamasi visus kalendorinius metus, taip pat dažnas atvejis, kad darbovietę dėl nuosavo verslo palikti ryžtamasi pailsėjus po vasaros atostogų, tai yra rugpjūčio pabaigoje“, – banko pranešime spaudai cituojama J.Cvilikienė.
Jos teigimu, planuojantiems verslą tikrai nereikia prieš naujus metus „šturmuoti“ Registrų centro, kadangi verslo sėkmei įtakos turi vidinė motyvacija ir sisteminis požiūris į procesus. Kaip rodo naujų įmonių apklausa, kiek daugiau kaip pusę (52 proc.) verslininkų imtis veiklos paskatino noras dirbti sau, 2 iš 5 – noras įgyvendinti seniai puoselėtą idėją, o kas ketvirtą – siekis užsidirbti daugiau.
Kaip įveikti verslo plėtros trukdžius
Praėjusiais metais dešimt smulkiųjų įmonių, kurios sėkmingai įveikė dvejų metų verslo veiklos barjerą, ir norėjo rasti raktą į tolimesnį augimą, „Swedbank“ pakvietė į Smulkiojo verslo akademiją, kuri savo veiklą tęs ir šiemet.
Projekte dalyvavusių smulkiųjų verslininkų patirtis padėjo atskleisti pagrindinius trukdžius, sulaikančius nuo verslo steigimo ir jo plėtojimo. Kone visi dalyviai, kurie savo verslą kartu su mentoriais analizavo pagal Kanadoje parengtą verslo stiprinimo metodologiją, nurodė, kad pagrindinis verslo trukdis yra paties verslininko įsitikinimai. Pavyzdžiui, įsitikinimai, kad verslininkas viską turi daryti pats, negali prašyti pagalbos iš išorės, jo laikas jam nieko nekainuoja ir panašiai.
Apie tai, kaip sistemingai pereiti iš veiklos palaikymo į veiklos plėtros režimą, smulkiuosius verslininkus „Swedbank“ Smulkaus verslo akademijoje mokytis pakvies šių metų lapkričio mėnesį. Dešimt atrinktų įmonių atstovų iš visos Lietuvos Smulkaus verslo akademijoje turės galimybę įgyti žinių ir verslo valdymo subtilybių mokytis iš patyrusių mentorių bei gerai žinomų verslo lyderių.
Tuo metu kiti verslininkai ar ieškantieji įkvėpimo nuosavo verslo steigimui Smulkiojo verslo akademijos programą galės stebėti prisijungę prie „Kiekvienas gali“ bendruomenės socialiniame tinkle „Facebook“.