Klaipėdos uostininkai nerimauja, kad tokie sprendimai neigiamai paveiks visą logistikos grandinę, pirmadienį rašo dienraštis „Verslo žinios“.
Albertas Šimėnas aiškina, kad nauja įmonės valdybos neseniai patvirtinta metodika numato pačių bazinių tarifų tikslinimą pagal nuo bendrovės nepriklausančius veiksnius – degalų kainas, darbo užmokesčio lygį, metalų kainas.
„Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Albertas Šimėnas aiškina, kad nauja įmonės valdybos neseniai patvirtinta metodika numato pačių bazinių tarifų tikslinimą pagal nuo bendrovės nepriklausančius veiksnius – degalų kainas, darbo užmokesčio lygį, metalų kainas.
Tad vadovaujantis šia metodika nuo kitų metų visi baziniai tarifai didėja 6,5 proc.
„Dvejus metus nekeitėme tarifų, kai Rusijos, Baltarusijos, Latvijos geležinkeliai nuolat didino. Taip ilgai tęstis negali, nes keičiasi degalų kainos, kitos sąlygos“, – teigia A.Šimėnas. Anot jo, pokyčiai nuo ateinančių metų negalios tiems ūkio subjektų, su kuriais yra pasirašytos dvišalės sutartys, pavyzdžiui, niekas nesikeičia bendrovei „Orlen Lietuamsa“.
„Taip pat itin jautrioms sritims, kur tikrai yra konkurencija, kur galimas krovinio praradimas, įvairūs kiti dalykai, nuo bazinių tarifų taikomos nuolaidos. Yra nuolaidų Klaipėdos kryptimi, nuolaidos taikomos operatyviai reaguojant į tai, kas dedasi rinkose. Tad nereiškia, kad mūsų pajamos padidės tais 6,5 proc.“, – aiškino A.Šimėnas.
Susisiekimo viceministras ir bendrovės valdybos pirmininkas Arūnas Štaras sako, kad „Lietuvos geležinkeliai“ su valdyba įkainių didinimo nederino. „Tai yra ketinimai, tikrai valdyba nesvarstė to klausimo“, – tvirtino A.Štaras.
Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos vadovas Aloyzas Kuzmarskis taip pat teigia, kad toks „Lietuvos geležinkelių“ sprendimas dėl vežimo tarifų yra didelė staigmena.
Jo teigimu, uosto krovos bendrovės krovos įkainių nedidina trejus metus, bendrai susitarta, kad ir ateinančiais metais tarifai nebus didinami. Tokių pačių sprendimų tikėtasi ir iš „Lietuvos geležinkelių“.
„Reikėtų kalbėti apie bendrą tranzito ir tarifų politiką, bet ji nėra bendra. Grįžtame prie to, kad vieni mažina tarifus – uosto krovos kompanijos nedidina, uosto direkcija sumažino rinkliavų tarifus, o kai kas nori užsidirbti. Tai sena tendencija, kuri nėra gera, turi būti balansas“, – piktinosi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas.