Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Gruodį keturi didieji prekybos tinklai didino daugumos stebimų prekių antkainius

Gruodį keturi didieji prekybos tinklai padidino savo antkainius devyniems iš dešimties produktų, kurių kainas seka Konkurencijos taryba, tačiau prekybininkų atstovai tvirtina, kad padidėjimas – nežymus. Gruodį visos Konkurencijos tarybos sekamos prekių grupės pabrango ar bent neatpigo, rašo „Lietuvos rytas“.
Tyrimą pradėjusi policija bando išsiaiškinti, ar laiške minimi grasinimai apnuodyti prekybos centruose parduodamus maisto produktus yra rimti.
Prekybos centre / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Konkurencijos tarybos duomenimis, ruginė duona gruodį brango tik dėl prekybininkų, o ne gamintojų. Puskilogramį sveriantis kepalas lentynoje pabrango vidutiniškai 25 centais.

Didžiausią dalį prekybininkai pasiima už miltus ir duoną, mažiausiai – už kumpį, varškę. Taryba skaičiuoja, kad tiekėjams atitenka 33–73 proc. galutinės prekių kainos. Valstybei mokesčių pavidalu atiduodama 17 proc.

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdomasis direktorius Marius Busilas dievagojosi, kad prekybininkų antkainiai pastaruoju metu nekito:„Mes savo antkainių nedidinome. Kainas kėlė gamintojai. Nelabai galime apibūdinti Konkurencijos tarybos duomenų, nes jie jų mums nekomentuoja“.

„Mūsų tinkle gruodį daugelio produktų kainos nesikeitė, kai kurie brango tiekėjams padidinus kainas. Savo antkainius šiek tiek koregavome tik kai kuriems produktams, nes antkainis yra skirtas mūsų veiklos sąnaudoms padengti, o jos žiemą padidėjo“, – tvirtino „Iki“ prekybos tinklo atstovas Valdas Lopeta.

Taryba duomenis apie kainas „Maxima“, „Iki“, „Norfos“ bei „Rimi“ parduotuvėse renka vykdydama Seimo nurodymą sekti, kad prekybos tinklai veiktų sąžiningai ir neskriaustų tiekėjų.
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?