Lietuvos draudikų asociacijos tyrimas rodo, kad dauguma besidraudžiančiųjų gyventojų yra konservatyvūs – vyresni, tradicinių pažiūrų žmonės.
„Jie pripratę dar nuo sovietmečio prie kažkokių privalomų draudimų. Būna, ateina draudikas kaime pas kokią nors močiutę, ji tuoj traukia dokumentus ir sako, kad turi visus privalomus draudimus. Tačiau privalomų juk nėra“, – sakė Andrius Romanovskis, Lietuvos draudikų asociacijos direktorius.
Lojalūs vienai įmonei
Net 86 proc. apsidraudusiųjų bendradarbiauja tik su viena draudimo bendrove, sutartį su įmone turi maždaug trejus metus.
„Jie 100 proc. galėtų gauti pigesnį draudimą, todėl aišku, kad vertinama nebe kaina, bet kiti faktoriai, galutinė nauda. Lojalumas susijęs su tuo, kaip bendrovė išmoka žalas, žmonėms svarbu, ar greitai jos išmokamos“, – teigė A.Romanovskis.
Pasak Draudikų asociacijos direktoriaus, ilgas bendradarbiavimo laikas su draudiku nereiškia, kad gyventojai yra menkai finansiškai išprusę.
„Dažniausiai juk draudikas skambina prieš sutarties pasibaigimą ir klausia, ar norima pratęsti sutartį, tai reiškia, kad žmogus visada gali pasirinkti. Ir 2–3 metai nėra daug. Kitur su vienu draudiku bendrauja 15–20 metų“, – pasakojo A.Romanovskis.
Kelių bendrovių paslaugomis naudojasi vos 14 proc. šalies gyventojų. Tai aukštąjį išsilavinimą, savo verslą turintys gyventojai, aukščiausio lygio vadovai ar specialistai.
Maždaug 60 proc. tyrimo dalyvių nurodė, kad yra visiškai patenkinti draudimo bendrovių žalų sureguliavimu, maždaug 9 proc. klientų bendrovėms parašytų neigiamą balą.
„Tai yra geras rezultatas. Juk nuolat kalbama apie blogus dalykus, todėl apie draudimo bendroves ir susidaro neigiamas įspūdis“, – pasakojo A.Romanovskis.
Draudimui išleis daugiau
Per pastaruosius 12 mėnesių Lietuvos gyventojai ne gyvybės draudimui vidutiniškai išleido 437 Lt. Artimiausiu metu jie žada didinti ne gyvybės draudimui skiriamas lėšas 15 proc. iki maždaug 500 Lt. per metus.
„Jie paprasčiausiai yra pasiryžę daugiau išleisti draudimui. Jie mano, kad finansinė situacija gerėja. Sunku pasakyti, ar jie mano, kad draudimo kainos kils, bet kol kas kainų kilimo nematome“, – teigė A.Romanovskis.
Pasak A.Romanovskio, draudimo paslaugų kainų kilimas yra sunkiai įsivaizduojamas, nes kas metus rinkoje pasirodo nauja draudimo bendrovė. Dėl didelės konkurencijos draudimo rinkoje kainų kilimas yra mažai tikėtinas – kiekviena įmonė stengiasi pritraukti kuo daugiau klientų, kurių pasirinkimą neretai lemia kaina.