Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

„Hobitas“ lėmė Naujosios Zelandijos turizmo suklestėjimą

Vadinamoji Tolkieno manija vilnija per Naująją Zelandiją, žiūrovams plūstant į kino teatrus pasižiūrėti trečiosios filmo „Hobitas“ dalies. Dėl filmo į šalį važiuoja rekordiškai daug turistų, taip skatindami ekonomiką, kuri kenčia dėl smukusių pieno – didžiausio eksporto produkto – kainų, praneša „Financial Times“.
Martinas Freemanas filme „Hobitas: Smogo dykynė“
Martinas Freemanas filme „Hobitas: Smogo dykynė“ / „Scanpix“ nuotr.

„Mes sulaukiame fanatiškų fanų“, – sakė Russelas Alexanderis, dirbantis teminiame „Hobbiton Movie Set Tours” kaime su 44 hobitų uolomis ir veikiančiu baru vietoje, kur buvo filmuojamas filmas. Naujoji Zelandija dabar tapo neatsiejama filmo dalimi.

„Žiedų valdovo“ ir „Hobito“ filmai tapo vienomis sėkmingiausių franšizių istorijoje, „Warner Brothers“ atnešusiomis milijardus dolerių pajamų. Filmai taip pat pakeitė Naująją Zelandiją – valstybę, kuri yra smarkiai priklausoma nuo pieno eksporto. Dabar šalis tapo populiari kaip vadinamojo filmų turizmo kryptis.

Apklausos rodo, kad 13 proc. turistų į Naująją Zelandiją atvykti įtikino „Hobito“ filmai. Nuo 2012 metų, kai pirmasis jų pasiekė kino ekranus, per metus turistų skaičius auga vidutiniškai po 2,83 mln. Per metus svečių iš užsienio išlaidos Naujojoje Zelandijoje augo dešimtadaliu –  iki 7,2 mlrd. dolerių.

Turizmo pramonės atstovai sako, kad turistų išlaidų iš tokių valstybių kaip Vokietija, JAV ir Didžioji Britanija, augimas gali būti paaiškinamas tik filmų turizmu. 

„Jeigu reikėtų įvertinti „Hobito“ filmų naudą turizmui, skaičiuočiau, kad per metus ji sudaro tarp 50 ir 500 mln. dolerių“, – sakė Naujosios Zelandijos verslo ministerijos atstovas Peteris Ellisas.

Klestintis turizmas padėjo Naujosios Zelandijos ekonomikai 2014 metais. Birželio pabaigoje  metinis ekonomikos augimas pasiekė 3,2 proc. ir buvo didžiausias nuo 2007 metų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos