Į 15min parašiusi skaitytoja Laima teigė, kad antradienį jos darbdavė sulaukė pranešimo apie blokuotą „Luminor“ banko kortelę, o paskambinusi į banką išgirdo, kad tokių atvejų yra daug daugiau.
„Bankas atsako, kad duomenys nutekinti, tačiau kas ir kaip nutiko ir kaip elgtis toliau nieko nepasako“, – teigė skaitytoja.
Tačiau „Luminor“ bankas ramina, kad jokio klientų duomenų nutekėjimo nėra, o nedidelė dalis kortelių buvo blokuota dėl sukčių atakų.
Krašto apsaugos ministerijos Visuomenės informavimo skyriaus vedėja Asta Galdikaitė 15min taip pat patvirtino, kad nėra užfiksuota jokios informacijos apie duomenų nutekėjimą.
„Jūsų minimas atvejis veikiausiai susijęs su įprastu išorės sukčių bandymu atspėti atsitiktinius kortelės numerius. Pastebėjęs šiuos vadinamuosius brutalios jėgos (angl. brute force) atvejus bankas iškart apriboja kompromituotas korteles ir įspėja klientus apie tai“, – 15min komentavo „Luminor“ banko Lietuvoje komunikacijos vadovė Indrė Baltrušaitienė.
Banko komunikacijos vadovė informavo, kad šis incidentas tęsėsi porą valandų ir palietė labai nedidelę klientų dalį – kelis šimtus, kurių kortelės buvo užblokuotos.
„Itin svarbu pabrėžti, kad sukčiai neprieina prie klientų duomenų ir jų banke laikomos lėšos yra saugios. Klientams, kurie gavo SMS žinutes iš banko, reikėtų sekti SMS žinutės nurodymais“, – pridūrė banko atstovė.
Žinutes gavusiems klientams I.Baltrušaitienė patarė peržiūrėti savo sąskaitos išrašą, o aptikus mokėjimų, kurių neatpažįsta, kreiptis į banką nurodytu telefonu.
Pasak jos, įvairūs sukčiavimo būdai nuolat tobulėja ir keičiasi, todėl reikėtų neprarasti budrumo, nepasiduoti stresui dėl nepažįstamų žmonių suteikiamos informacijos oficialiai nepatvirtintais kanalais ir periodiškai tikrintis savo banko sąskaitų išrašus.
„Luminor“ taip pat informavo, kad užblokuotomis kortelėmis klientai naudotis nebegalės – visos jos keičiamos nemokamai.